حمایت آمریکا از کشتار فلسطینیان با وتوی قطعنامه‌ها علیه تل‌آویو

آمریکا امروز با وتوی قعطنامه شورای امنیت مهر تاییدی بر ادامه جنایات تل‌آویو علیه فلسطینیان زد درست مانند کاری که در طول پنج دهه گذشته انجام داده است.

با تشدید جنایت‌های  رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که در دهمین روز خود قرار دارد، آمریکا همچنان به این حمایت از تل آویو در کشتار غیرنظامیان پایبند است و واشنگتن قطعنامه پیشنهادی روسیه را که خواستار آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و حماس می‌شد، وتو کرد. این سومین وتوی آمریکا در عرض یک هفته بود.

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین میان نیرو‌های مقاومت و رژیم اسرائیل بود که سه عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه به آن رای منفی دادند و لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: اجازه نمی‌دهیم شورای امنیت به جای حماس، اسرائیل را مقصر بداند.

حمایت بی، چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی منجر به خنثی شدن قطعنامه‌های متعددی علیه تل آویو شده است از جمله محکومیت خشونت علیه معترضان، شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی که از سال ۱۹۶۷ ساخته شده است و حتی خواستار تحقیق در مورد قتل هفت کارگر فلسطینی در سال ۱۹۹۰ توسط یک سرباز سابق رژیم صهیونیستیی شده است.

منتقدان می‌گویند که حمایت آشکار واشنگتن از رژیم صهیونیستی، استفاده نامتناسب از زور علیه فلسطینی‌ها را تشویق می‌کند، از جمله بمباران کنونی رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه که منجر به شهادت بیش از دو  هزار فلسطینی به ویژه کودکان شده است.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، آمریکا بیش از ۵۳ قطعنامه انتقادی از رژیم صهیونیستی را از سال ۱۹۷۲ در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده است که در ادامه برخی از این قطعنامه‌ها که در دوره‌های تاریخی سرنوشت سازی برای فلسطینیان بوده است ، ذکر می شود.

راهپیمایی بزرگ بازگشت

فلسطینیان در غزه در مارس ۲۰۱۸ تظاهرات خود را در حصار مرزی رژیم صهیونیستی آغاز کردند و خواستار «حق بازگشت» به خانه‌های اجدادی شدند که خانواده‌هایشان در سال ۱۹۴۸ در جریان آنچه فلسطینی‌ها آن را «روز نکبت» و صهیونیست ها آن را سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی می‌نامند، اخراج شدند. سازمان ملل تخمین می‌زند که ۷۵۰ هزار فلسطینی در آن سال از خانه و اراضی خود اخراج شدند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، فلسطینیان در جریان اعتراضات یک ساله با تیراندازی از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستیی مواجه شدند که در آن دست کم ۲۶۶ نفر شهید و حدود ۳۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

مردم غزه

در ۱ ژوئن ۲۰۱۸، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه‌ای را تهیه کرد که در آن «نگرانی شدید از تشدید خشونت‌ها و تنش ها» از زمان آغاز اعتراضات فلسطینیان و هشدار عمیق از تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی را ابراز کرد. اما آمریکا این قطعنامه را وتو کرد و نیکی هیلی، سفیر وقت آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که «این قطعنامه یک دیدگاه کاملاً یک جانبه از آنچه در هفته‌های اخیر در غزه رخ داده است ارائه می‌دهد.»

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا

همانطور که در توافقنامه‌های بین المللی مشخص شده است، قدس شرقی پایتخت فلسطین است. اما این منطقه از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است. قرار بود وضعیت قدس شرقی اشغالی از طریق مذاکرات صلح مشخص شود. قوانین بین‌المللی، از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، بیان می‌کند که قدس شرقی نباید سرزمین رژیم صهیونیستی تلقی شود. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دسامبر ۲۰۱۷ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.

حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها

اما آمریکا بازهم قطعنامه شورای امنیت در محکومیت این اقدام را وتو کرد و هیلی در وتوی قطعنامه مدعی شد «آمریکا شجاعت و صداقت این را داشت که یک واقعیت اساسی را تشخیص دهد.»

 جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در جریان انتفاضه دوم

انتفاضه دوم یا قیام فلسطینی‌ها در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰ شعله ور شد. درست زمانی که آریل شارون، رئیس وقت حزب لیکود با همراهی تعداد بسیاری از نظامیان صهیونیست وارد محوطه مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی شد. این اقدام تحریک آمیز باعث ناامیدی مردم فلسطین در مورد وعده‌های شکست خورده پیمان اسلو برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین شد.

پیمان اسلو توسط یاسر عرفات رهبر وقت سازمان آزادیبخش فلسطین و اسحاق رابین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳ امضا شد. اما اشغالگری تا سال ۲۰۰۰ ادامه و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافت و حاکمیت فلسطین در هیچ کجای چشم‌انداز فلسطین نبود.  

پیمان اسلو و یاسر عرفات

پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از دسامبر ۲۰۰۱ نگرانی شدید خود را از ادامه حوادث غم انگیز و خشونت آمیز که از سپتامبر ۲۰۰۰ روی داد و حملات علیه غیرنظامیان را ابراز کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات صلح شد. اما آمریکا که شریک جرم رژیم صهیونیستی است بازهم این قطعنامه را وتو کرد. جان نگروپونته، سفیر وقت آمریکا در سازمان ملل، هنگام وتوی این قطعنامه گفت: «پیش‌نویس قطعنامه‌ای که پیش روی ما قرار دارد، به پویایی موجود در منطقه نمی‌پردازد. در عوض، هدف آن منزوی کردن سیاسی یکی از طرف‌ها است.»

گسترش شهرک سازی صهیونیست‌ها

آمریکا حداقل چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، وتو کرده است.

بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در حداقل ۲۵۰ شهرک (۱۳۰ رسمی و ۱۲۰ غیر رسمی) در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی زندگی می‌کنند. وتوی قطعنامه‌های آمریکا در محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل حداقل به سال ۱۹۸۳ بازمی‌گردد. آخرین مورد در سال ۲۰۱۱ بود، زمانی که پیش‌نویس قطعنامه‌ای با هدف تأیید مجدد قانون «تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شرقی، غیرقانونی است» نوشته شد.

گسترش شهرک سازی های صهیونیست ها

سوزان رایس، سفیر وقت آمریکا در سازمان ملل گفت: «واشنگتن با غیرقانونی بودن شهرک‌سازی موافق است، اما ما فکر می‌کنیم عاقلانه نیست که این شورا تلاش کند مسائل اصلی را که بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تقسیم می‌کند، حل کند. بنابراین، متأسفانه ما با این پیش نویس قطعنامه مخالفت کردیم.»

آمریکا به قدری از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است که اگر دستش به خون فلسطینیان بیشتر از صهیونیست‌ها آلوده نباشد، کمتر نیست. این کشور با سوءاستفاده از حق وتوی خود بار‌ها موجب شهادت هزاران فلسطینی و مانع از آرام شدن وضعیت در منطقه غرب آسیا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۰۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : ارتشهای جهان اسلام ناب محمدی ص و جبهه های مقاومت اسلامی فلسطین و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید هر چه سریعتر آماده یک عملیات گسترده و قاطعانه از زمین آسمان دریا بر علیه اسراییل صهیونیستی یهودیان خبیث جنایتکار اشغالگر نسل کشی بی دفاع کش بیگناه کش مظلوم کش ضد حقوق بشر شوند و دمار از روزگار صهیونیستهای اسراییلی یهودی خبیث بدذات بدجنس نکبت جنایتکار سفاکان شکنجگران بی شرف های حیوانات وحشی درندخوی حرامزاده های حرام لقمه های جهنمی درآورند باید تمامی شهرکها و شهرهایی که در آن صهیونیستهای خبیث در آنجا سکونت دارند به آتش کشیده شود و ریشه کنشان کنید در فلسطین اشغال شده .‌ سکوت هر مسلمان سکوت هر انسان آزاده اندیش در جهان خیانت است به بشریت و قرآن کریم مقدس کلام الله مجید اگر امروز قدرتهای نظامی سر تا سر جهان اسلام را در بازوها و انبارهای تسلیحاتیتان دپو کنید اگر جمیع ارتشهای رزمیتان را در پادگان‌ها نگه دارید و نروید و انتقام سخت شدید قاطعانه از صهیونیستهای سفاک جنایتکار نگیرید فردای قیامت مدیون برادران خواهران فرزندان کودکان شهید شده در غزه و فلسطین اشغالی هستید اگر ماشه جنگ سراسر تمام عیار را بر علیه صهیونیستها و آمریکایی‌ها و انگلیسیها و ارتش ناتو نچکانید باید شرمنده دنیا آخرت خودتان باشید قدرت اقتدار ابرقدرتی به چه کار آید وقتی نتوانید از مظلومترین افراد جهان از مظلومترین مردم فلسطین مومن مسلمان بی گناه بی دفاع دفاع کنید و انتقامشان را بگیرد به چه کار آید این قدرت این همه ارتشهای جهان اسلام این همه تسلیحات عدوات پیشرفته به چه کار آید که نتوانید به داد مظلومانه برادران خواهران مادران پدران فرزندان کودکان نوجوانان جوانان مظلوم غزه فلسطین برسید منتظری شورای امنیت برایتان کاری کند آنان که وتو کردند طرح روسیه و چین را برای آتش بس منتظر سازمان ملل متحد هستید اینها همه ابزارهای ابرقدرتهای جهانی ضد مومنین مسلمین حزب الله ضد امت واحده رسول الله ص هستند امروز باید اتحادیه جهان اسلام تشکیل شود و با یک فرماندهی متمرکز بر علیه صهیونیستها نبرد جانانه همه جانبه کنید و ریشه این سفاکان را در فلسطین و در سر تا سر جهان بکنید . والسلام و صلوات التماس دعا .‌‌‌‌‌‌ نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر . لبیک یا رسول الله ص مددی لبیک یا حیدر کرار علی علیه السلام مددی لبیک یا بقیه الله الاعظم عج مددی . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی اروپایی غربی در فلسطین اشغالی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
شعار مرگ بر آمریکا همیشگی است
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
جنایتکارترین و بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا آمریکایی‌های صیهونیست و دزد و تروریست هستند.
آخرین اخبار