جان شوتی سواران روی پدال گاز

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۵۳ درصدی فوتی در تصادفات خودرو‌های سوختکش یا شوتی خبر داد .

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۵۳ درصدی فوتی در تصادفات خودرو‌های سوختکش یا شوتی خبر داد و گفت: اجرای ۱۷ طرح تشدید برخورد با خودرو‌های شوتی از ابتدای امسال منجر به توقیف یک هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو و کشف بیش از ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است. 

او افزود: تردد این خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تصادفات تاثیرگذار بوده و پلیس با اخذ دستور از دادستان مرکز استان و هماهنگی عوامل انتظامی نسبت به متوقف کردن و برخورد انتظامی، قضایی و هدایت آن‌ها به پارکینگ اقدام می‌کند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های انتظامی و ملاحظات لازم نسبت به شناسایی و توقیف خودرو‌ها و معرفی آن‌ها به مرجع قضایی اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: از آنجایی که تعقیب و گریز این خودرو‌ها با توجه به رانندگی تحت هیجانات ناشی از حمل کالای قاچاق برای پلیس و کاربران جاده‌ای مخاطره‌آمیز است، لذا در راستای اجرای دستور دادستان مرکز استان برای پیشگیری بیشتر هنگام برگشت و تخلیه سوخت نسبت به توقیف و کنترل آنان اقدام می‌شود. 

او گریزی به آمار تصادفات در سطح استان زد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ مهرماه ۱۵۳ فقره تصادف برون شهری در جاده‌های استان روی داد که منجر به مرگ ۱۹۱ نفر شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است و همچنین در این مدت ۲۳ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان‌باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: در مجموع آمار تصادفات منجر به فوت از ابتدای امسال تا ۲۵ مهرماه در استان ۲ درصد کاهش داشته، اما تصادفات جرحی چهار درصد افزایش یافته و چهار هزار و ۳۷ نفر در تصادفات امسال مجروح شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌های تصادفات برون شهری مربوط به شهرستان‌های نهبندان، قاینات و طبس است و در فوتی‌های تصادفات درون شهری نیز بیرجند و قاین در صدر هستند افزود: توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ را از مهمترین علل بروز تصادفات برون شهری است. 

او در حوادث درون شهری نیز بیشترین علت مربوط به رعایت نکردن حق تقدم و توجه به جلو دانست و افزود: کمربندی قاین از نقاط پر حادثه در جاده‌های استان است که نیاز است دوبانده سازی آن تسریع شود.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه در شهر‌های بیرجند، قاین، طبس، سربیشه و بشرویه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها را شاهد هستیم که نیازمند تدبیر است، ادامه داد: ایمن‌سازی این محور از سال ۹۲ شروع شد، اما همچنان نیمه کاره باقی مانده که انتظار می‌رود در راستای کاهش تصادفات، احداث پل و تعریض محور زودتر به انجام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.