مقام اروپایی: اوکراین یکی از فاسدترین کشورهای دنیاست

نخست‌وزیر جدید اسلواکی اوکراین را یکی از فاسدترین کشورهای دنیا دانست.

«رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی، با انتقاد از کمک‌های مالی به اوکراین، این کشور را یکی از فاسدترین کشور‌ها در زمینه اقصتادی و اختلاس دانست.

به گزارش آرتی، فیکو پس از نشست با سران اتحادیه اروپا در بروکسل، به خبرنگاران گفت که اوکراین یکی از فاسدترین کشور‌های جهان است و سخنانش باعث ایجاد تردید درباره کمک مالی بی‌سابقه این اتحادیه به کی‌یف شد.

نخست‌وزیر اسلواکی از ۵۰ میلیارد یورو (۵۲.۹ میلیارد دلار) بودجه اضافی که اتحادیه اروپا برای اوکراین در نظر گرفته شده است، انتقاد کرد و با کنایه پرسید: «آیا تأمین مالی اوکراین نتیجه این جنگ را تغییر داد؟ پس بیایید ۵۰ میلیارد دیگر سرمایه‌گذاری کنیم، و مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد؟»

رابرت فیکو موافقت کرد که کمک اسلواکی به اتحادیه اروپا را در چهار سال آینده در حدود ۴۰۰ میلیون یورو افزایش دهد، اما تنها در صورتی این کار را خواهد کرد که اتحادیه اروپا متعهد شود که این مبلغ را به کی‌یف نمی‌رساند و همچنین افزود: «اوکراین یکی از فاسدترین کشور‌های جهان است و ما حمایت مالی بیش از حد را به تضمین عدم اختلاس پول اروپا (از جمله اسلواکی) مشروط می‌کنیم.»

نخست‌وزیر اسلواکی در ادامه با بیان آنکه اتحادیه اروپا هیچ برنامه صلحی ارائه نکرده است و رهبران چندین کشور عضو به دلیل عدم انسجام در مورد چگونگی حرکت رو به جلو، «به بن‌بست کشیده شده‌اند»، افزود: «چک سفید دادن به اوکراین تلاش بیش از حد اتحادیه اروپاست. اگر استراتژی این است که به ریختن پول در آنجا ادامه دهیم، ۱.۵ میلیارد یورو در ماه بدون هیچ نتیجه‌ای خواهد بود، و ما باید منابع خود را کاهش دهیم؟ بالاخره ما مشکلات بزرگی داریم و پول عمومی در وضعیت سختی قرار دارد.»

این در حالیست که نخست وزیر جدید اسلواکی یک روز پس از انتصاب خود به عنوان رئیس دولت ائتلافی، گفت: «ما کمک به اوکراین را محدود به کمک‌های بشردوستانه و غیرنظامی می‌کنیم و دیگر به اوکراین اسلحه نخواهیم داد».

 با طولانی شدن جنگ اوکراین، حمایت‌ها از این کشور در حال کمرنگ شدن است و از سوی دیگر، تحلیلگران می‌گویند بروز بحران جدی در نوار غزه از میزان توجهات به کی‌یف کاسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
اونجا چطوره بهتره یا بدتر از اوکراینه؟؟
آخرین اخبار