ثبت هشت حادثه مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کردستان

در مهر ماه امسال ۱۱۲ مورد مسمومیت به مرکز پیام ۱۱۵ فوریت های علوم پزشکی کردستان اعلام شد که از این تعداد ۸ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن بود.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت:  در مهر ماه امسال، ۶ هزار و ۲۵۶ ماموریت ارائه خدمات فوریت پزشکی به بیماران و مصدومین توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

حسین جعفری با بیان اینکه از مجموع ماموریت ها  ۳ هزار و ۹۸۰ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است، گفت: هم چنین یک هزار و ۲۹۶ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۸۸۰ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی به ثبت رسید.

وی افزود: در مأموریت‌های انجام شده یک هزار و ۳۱۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۳۹۶ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ۲۴۰ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۱۹۶ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

جعفری با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۱۲ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۸ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن اعلام شده است.

در مهر امسال، یک هزار و ۷۵۱ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسید که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.