معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

کمبود زمین برای اجرای قانون جوانی جمعیت در زنجان نداریم

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۰۰۰ نفر برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند و در اجرای این قانون کمبود زمین در شهرها نداریم.

سعید شاهین‌فر معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار کرد: برش استانی در طرح نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد مسکونی، در بخش خودمالکی ۱۲ هزار واحد و در بحث بافت فرسوده ۲۰۰۰ واحد بوده و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش مسکن روستایی احداث می‌شود.

وی افزود: از ۲۷ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی حدود ۱۹ هزار واحد تخصیص پروژه شده و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان بیش از ۶۰ درصد است.

این مسئول با بیان اینکه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان به صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود، علاوه بر این هر هفته سه بار به صورت ویژه از روند عملیات اجرایی پروژه‌ها بازدید به عمل آمده و جلسات پیگیری و رصد مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مستمر هر هفته به طور منظم و مستمر برگزار می‌شود.

شاهین‌فر تاکید کرد: فقط اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دخیل نبوده و همه شرکت‌های خدمات‌رسان، شهرداری، سیستم بانکی و سایر ارگان‌ها باید در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی به اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰۰ نفر برای دریافت زمین در این طرح ثبت‌نام کردند که ۱۰۰۰ هزار نفر از آن‌ها در شهر زنجان و مابقی برای سایر شهرستان‌ها است و خوشبختانه در اجرای این قانون با کمبود زمین در شهرها مواجه نیستیم.

این مسئول با بیان اینکه با تکمیل زیرساخت‌ها، واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل متعهد است که به محض تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و گاز، واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل دهد؛ چرا که توجه به این مهم جلوی بسیاری از مشکلات را می‌گیرد.ت

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار مصمم است، ادامه داد: پیگیری‌های زیادی برای افزایش سقف تسهیلات بانکی انجام گرفت و خوشبختانه متمم ۲۰۰ میلیون تومانی برای تعداد زیادی از پروژه‌ها با برنامه‌ریزی در شرف انجام است.

این مسئول با یادآوری اینکه همکاری بانک مسکن استان در این خصوص بسیار مطلوب است، تصریح کرد: پروژه برکت در شهر زنجان بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه، از تکمیل و تحویل ۵۰ درصد پروژه ۱۲۹۶ واحدی m ۶ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴ واحد از این پروژه به متقاضیان تحویل داده شده و این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی از آن هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

شاهین‌فر با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های M۱ و M۲ نیز آماده تحویل است، افزود: همچنین تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب شهر زنجان ثمین ۲، زون A و تعدادی از پروژه‌های کوی زیتون آماده تحویل است.

وی همچنین به پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در منطقه گلشهر زنجان که توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است، از برنامه زمان‌بندی عقب بوده که امیدواریم مسئولان بنیاد مسکن استان نسبت به تسریع عملیات اجرایی این پروژه مدیریت لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.