عربستان: شاهد ناکامی جامعه بین‌المللی در توقف اقدامات اسرائیل علیه غزه هستیم

نماینده دائم عربستان سعودی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو از ناتوانی جامعه جهانی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کرد.

عبدالمحسن بن خثیله، نماینده دائم عربستان سعودی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: آنچه اکنون در غزه حال رخ دادن است نشان دهنده ناکامی جامعه جهانی در توقف اقدامات نیرو‌های اسرائیلی علیه مردم بیگناه غزه است.

به گزارش آرتی، بن خثیله در این نشست خواستار لزوم توقف تجاوز به نوار غزه و پایبندی به کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی شد و با شدیدترین عبارات نقض قوانین بین المللی، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه را محکوم کرد.

نماینده ریاض در جریان این نشست که مربوط به بررسی تخلفات و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی بود، گفت: سیاست استاندارد‌های دوگانه، پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل را متزلزل می‌کند و پیامد‌های جدی دارد که ممکن است فراتر از این بحران (جنگ غزه) باشد و بر مشروعیت قواعد قانون و نظم بین المللی تأثیر بگذارد.»

پیشتر، «بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در مراسم استقبال از سران کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس عربستان و آفریقا به تحولات نوار غزه واکنش نشان داد گفت: ما خواهان توقف جنگ در غزه و توقف تلاش‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینیان هستیم.

عربستان سعودی قرار است امروز شنبه میزبان نشست دیگری با حضور نمایندگان سازمان همکاری اسلامی باشد که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نیز در آن حضور دارد.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ تن و تعداد زخمی‌ها به ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار