روسیه به ۲ کشور آفریقایی غلات رایگان ارسال می‌کند

وزیر کشاورزی روسیه گفته است که مسکو تا اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل دسامبر غلات رایگان به ۲ کشور آفریقایی ارسال می‌کند.

«دیمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه روز جمعه گفت که روسیه ۲ محموله غلات رایگان به بورکینافاسو و سومالی ارسال کرده است. وی افزود: «پیش‌بینی می‌شود که تحویل در اواخر نوامبر یا اوایل ماه آینده به سرانجام برسد.»

به گزارش راشاتودی، پاتروشف در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی «روسیه» در مسکو اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌شود کشور‌های آفریقایی تا پایان سال در مجموع ۲۰۰ هزار تن غلات رایگان از روسیه دریافت کنند.»

پاتروشف افزود: «۲ کشتی اول هر کدام با ۲۵ هزار تن گندم روسی در حال حاضر بنادر روسیه را به مقصد سومالی و بورکینافاسو ترک کرده‌اند. ما انتظار داریم که آن‌ها در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر وارد شوند.»

روسیه همچنین به عنوان بخشی از توافقنامه اعلام شده از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مجمع روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ در ماه ژوئیه، به جمهوری آفریقای مرکزی، زیمبابوه، مالی و اریتره قبل از پایان سال ۲۰۲۳ غلات رایگان ارسال خواهد کرد.

در همان ماه، مسکو از تمدید ابتکار غلات دریای سیاه خودداری کرد و غرب را متهم کرد که همچنان از ارسال مواد غذایی و کود از روسیه جلوگیری می‌کند.

این ابتکار در ابتدا با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شد و هدف آن تسهیل صادرات غلات اوکراینی به بازار‌های جهانی، به ویژه به کشور‌های فقیر، در ازای لغو تحریم‌های غرب بود که مانع از صادرات محصولات کشاورزی روسیه شد.

با وجود محدودیت‌های غرب، روسیه همچنان در سال ۲۰۲۲، ۱۱.۵ میلیون تن غله به آفریقا تحویل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار