کمک مالی ۱.۱ میلیارد دلاری بانک جهانی به کی‌یف

نخست‌وزیر اوکراین گفت: بانک جهانی کمک مالی ۱.۱ میلیارد دلاری به کی‌یف را تصویب کرده است.

«دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین روز شنبه گفت که دولت اوکراین انتظار دارد از بانک جهانی وام ۱.۱ میلیارد دلاری دریافت کند و مدعی شد که این کمک‌ها برای مزایای اجتماعی، آموزش، پزشکی و سایر اولویت‌ها استفاده خواهد شد.

به گزارش راشاتودی، شمیگال در یک پست تلگرامی نوشت: «اوکراین به جذب پول از شرکای خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود تقریباً ۱.۱ میلیارد دلار وام از بانک جهانی دریافت کند.»

نخست‌وزیر اوکراین اضافه کرد که کی‌یف همچنین انتظار دارد به عنوان بخشی از برنامه‌های بازسازی اوکراین، ۱۶۲ میلیون یورو (۱۷۷ میلیون دلار) حمایت مالی از بانک سرمایه‌گذاری اروپا دریافت کند، این در حالی که نروژ ۱۹۰ میلیون دلار و سوئیس ۷۰ میلیون دلار برای کمک به کی‌یف اختصاص خواهند داد.

در اوایل این هفته، خبرگزاری Ukrinform گزارش داد که کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین از آغاز درگیری به ۲۷ میلیارد یورو (حدود ۲۸.۸ میلیارد دلار) رسیده است که رکوردی را در تاریخ این بلوک ثبت کرده است. کمک‌های نظامی شامل مهمات، سیستم‌های دفاع هوایی و تانک می‌شود.

در همین حال کمک‌های مالی، نظامی، بشردوستانه و پناهندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به اوکراین، حدود ۸۹ میلیارد دلار بوده است.

«گاوین گری» رئیس مأموریت صندوق بین‌المللی پول (IMF) در این کشور ماه گذشته، گفت که با گذشت زمان، حمایت بین‌المللی از اوکراین ناگزیر کاهش می‌یابد و از کی‌یف خواست تا منابع داخلی را برای تأمین مالی خود توسعه دهد.

«سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین در ماه آوریل گفت که کسری ماهانه بودجه اوکراین بالغ بر ۵ میلیارد دلار است که دو سوم آن توسط وام‌ها و کمک‌های خارجی پوشش داده می‌شود، در حالی که سه چهارم هزینه‌ها صرف نیاز‌های نظامی می‌شود.

وزارت دارایی در ماه اوت گزارش داد که بدهی ملی اوکراین از ۱۳۲ میلیارد دلار فراتر رفته است که تنها در ماه جولای ۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول قبلاً پیش‌بینی کرده بود که بدهی دولتی اوکراین در سال ۲۰۲۳ به ۸۸.۱ درصد تولید ناخالص داخلی و در سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
اوکراین پیروز میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
من هم میتوانم مقداری رمز ارز به اوکراین کمک کنم
آخرین اخبار