آژانس بین المللی انرژی: میزان عرضه نفت جهان به ۱۰۲ میلیون بشکه در روز رسیده است

آژانس بین المللی انرژی در گزارش جدید خود از افزایش عرضه طلای سیاه به بازار فراتر از پیش‌بینی‌ها خبر داد.

بازار انرژی در سال جاری میلادی شاهد نوسانات زیادی بوده است. از ادامه یافتن جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه تا روشن شدن آتش جنگ غزه و خطر گسترش آن به سایر مناطق خاورمیانه، جملگی مسائلی هستند که بازار جهانی طلای سیاه را تحت تاثیر قرار داده اند. 

به گزارش تله تریدر، آژانس بین المللی انرژی امروز (سه شنبه) در آخرین گزارش خود درباره بازار نفت در ماه نوامبر اطمینان خاطر داد رشد عرضه جهانی نفت فراتر از انتظارات بوده است. 

در این گزارش، رشد تقاضای چین برای طلای سیاه به رکوردی جدید در ماه سپتامبر رسیده است. پکن در این ماه ۱۷ میلیون و یکصد هزار بشکه نفت در روز مصرف داشته است که این کشور را در رتبه دوم بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان پس از آمریکا قرار می‌دهد. آمریکا به طور میانگین ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز مصرف می‌کند. 

در این گزارش آمده است: رشد بهای نفت در بازار جهانی در ماه سپتامبر تا مرز ۳ رقمی شدن رفت. با این حال، علی رغم محدودیت در عرضه نفت و تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، در ماه اکتبر شاهد روند نزولی بهای طلای سیاه در بازار بودیم. 

سازمان بین المللی انرژی درباره صادرات نفت خام روسیه پس از تحریم‌های غرب نیز آورده است: صادرات نفت خام مسکو با ۷۰ هزار بشکه کاهش، به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. 

میزان عرضه نفت خام در ماه اکتبر با ۳۲۰ هزار بشکه افزایش، به ۱۰۲ میلیون بشکه در روز رسید. این امر به دلیل عملکرد بهتر از پیشبینی‌های آمریکا و برزیل در عرضه نفت خام به بازار بود. 

این نهاد بین المللی انرژی تاکید دارد: تاکنون جنگ غزه هیچ تاثیر مادی (نه روانی) بر عرضه نفت در بازار جهانی نداشته است. تعلیق موقت تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا می‌تواند تاثیری محدود بر عرضه نفت خام داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار