افزایش ذخایر نفت تجاری آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اقدام به انتشار داده‌های آماری مربوط به حوزه سوخت‌های فسیلی کرد.

وزارت انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) آخرین داده‌های آماری مربوط به حوزه انرژی‌های فسیلی این کشور را منتشر کرد. 

به گزارش تله تریدر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود آورده است: میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا (غیر از ذخایر نفت استراتژیک) در هفته منتهی به ۲۷ اکتبر با ۸۰۰ هزار بشکه افزایش، به ۴۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسیده است. 

در همین بازه زمانی، پالایشگاه‌های آمریکا به طور میانگین روزانه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام پالایش کرده اند که ۶۲ هزار بشکه بیشتر از میانگین هفته پیشین بوده است. 

با آغاز فصل پاییز و پایان فصل مسافرت‌ها در آمریکا، پالایشگاه‌های این کشور میزان فعالیت خود را کاهش داده اند. داده‌های آماری نشان می‌دهد پالایشگاه‌های آمریکا در هفته منتهی به ۲۷ اکتبر تنها با ۸۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده اند. 

طی این بازه زمانی، به طور میانگین پالایشگاه‌های آمریکا روزانه ۹ میلیون ۵۰۰ هزار بشکه بنزین تولید کرده اند که شاهد افت شدید نسبت به تابستان است. 

در حوزه مربوط به تجارت نفت خام نیز، میزان واردات نفت به آمریکا طی هفته منتهی به ۲۷ اکتبر ۴۱۲ هزار بشکه افزایش یافته و به میانگین ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. 

بازار طلای سیاه در آمریکا و جهان به شدت تابع شرایط فعلی در خاورمیانه است. احتمال گسترش جنگ به سایر مناطق خاورمیانه می‌تواند باعث به خطر افتادن روند عرضه به بازار شود. اتفاقی که به دلیل نزدیک شدن زمستان می‌تواند باعث جهش بهای نفت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار