کاهش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر تجاری آمریکا

گزارش سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت تجاری این کشور کاهش یافته است.

آمریکا به منظور مقابله با نوسانات بهای نفت در بازار جهانی اقدام به ذخیره نفت خام به دو صورت ذخایر استراتژیک و ذخایر تجاری می‌کند. این کار به واشنگتن اجازه می‌دهد در زمانی که عرضه در بازار دچار مشکل شد بتواند بخشی از نیاز‌های داخلی خود را تامین کند. 

به گزارش تله تریدر، سازمان انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) در جدیدترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد میزان ذخایر تجاری کشور در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۴۱ هزار و یکصدهزار بشکه رسیده است. 

این گزارش می‌افزاید: طی این مدت میزان ورودی نفت خام به پالایشگاه‌های آمریکا روزانه به طور میانگین ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز بوده که ۴۶۳ هزار بشکه در روز نسبت به میانگین هفته گذشته کمتر بوده است. طی این مدت پالایشگاه‌های کشور با ۸۷ درصد ظرفیت خود کار کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: میزان تولید بنزین در آمریکا به طور میانگین طی این هفته ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. همچنین میزان واردات نفت خام آمریکا با کاهش یک میلیون بشکه‌ای در روز، به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است. 

با پایان یافتن فصل مسافرت در آمریکا، اکنون پالایشگاه‌های این کشور ظرفیت تولید بنزین خود را کاهش داده و نفت خام کمتری دریافت کرده اند. با کاهش تقاضا، اکنون زمان برای آغاز تعمیرات مورد نیاز در پالایشگاه‌ها رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار