قاتل خاموش در کمین است/ دودکش ها را بررسی کنید

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با توجه به وزش تند باد و طوفانی شبانه روز گذشته در استان مشترکان می‌بایست مجدد نسبت به بررسی دودکش‌ها اقدام کنند .

محمودی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: یکی از موارد مهمی که همواره خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد دودکش‌ها هستند که عدم توجه به این موضوع می‌تواند پیامد‌های خطرناکی را در پی داشته باشد.

او افزود: خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد چرا که باعث ورود گاز‌های سمی به فضای خانه شده وحوادث جبران ناپذیری بویژه مرگ خاموش را به همراه خواهد داشت بنابراین مشترکین می‌بایست مرتب مسیر دودکش را کنترل و از عدم مسدود بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

محمودی در ادامه گفت: مشترکان می‌بایست بطور مستمر کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی کنند چنانچه در اثر وزش باد و طوفان، کلاهک از محل خود جدا شده باشد مجدداً درمحل مربوطه نصب شود چرا که وجود کلاهک علاوه بر اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر‌اشیاء به داخل جلوگیری می‌کند، در تنظیم سوخت وسیله گازسوز و خروج محصولات احتراق نیز مؤثر است.

وی افزود: لوله‌های حدفاصل وسیله گازسوز تا دریچه دودکش و نیز اتصالات آن باید از ورق‌های ضدزنگ (گالوانیزه) و نسبتاً ضخیم و مقاوم و بدون هیچ گونه منفذ یا نشتی باشد و بکارگیری لوله‌های آکاردئونی آلومینیومی به هیچ عنوان مجاز نیست.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: آبگرمکن، بخاری و هر وسیله گازسوز حتماً بایستی مجهز به دودکش مجزا باشد و دقت شود از نصب وسایل گازسوز بدون دودکش در محیط‌های بسته به جد خودداری شود ضمن اینکه از قرار دادن انتهای لوله دودکش در ظرف آب نیز به شدت پرهیز گردد، زیرا موجب انتشار آن در فضا شده و حوادث ناگواری نیز بهمراه دارد.

برچسب ها: گاز گرفتگی ، گاز کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.