نخستین آموزشگاه موسیقی محلی در خاش راه‌اندازی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: نخستین آموزشگاه موسیقی محلی شامل ساخت ساز، نوازندگی و خوانندگی در این شهرستان راه‌اندازی شد.


محمدانور ایمانی فر اظهار کرد: در شهرستان خاش سه گروه موسیقی محلی فعالیت دارند که استادان شاخص این رشته در عرصه‌های ساخت سازهای محلی، نوازندگی و خوانندگی دارای سبک و توانمندی‌های ویژه‌ای هستند.

وی افزود: آموزش در رشته موسیقی محلی و سایر رشته‌های هنری دارای اهمیت بوده، بر همین اساس وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مقوله ورود پیدا کرده و ضمن استقبال از برنامه‌های آموزشی از تولیدات جذاب و مخاطب پسند موسیقی بومی و محلی حمایت می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش با اشاره به اینکه در موسیقی محلی بلوچی حوزه سرحد؛ سازهای قیچک، بنجو، تنبوره دهلک، رباب، برای برادران با سرپرستی وحیدسوری زهی و دف نوازان ویژه خواهران با مربیگری خانم پیری مورد توجه هستند، ادامه داد: استادان بهرام سوری زهی، محمدنور محب زهی، خدامراد شهلی بر و سایر اعضای گروه های موسیقی در حوزه های اجرا و تولیدات هنری دارای سبک هستند و آثارشان مورد پسند اقشار جامعه است.
وی اظهارکرد: در هنرهای تجسمی و نمایش عروسکی و تولید عروسک نیز کارگاه های آموزشی طی روزهای گذشته در خاش با حضور استاد برجسته کشوری برپا و مورد استقبال قرار گرفت و هم اینک نیز افراد دیگری متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی هستند.

ایمانی فر افزود: اجرای برنامه های سنتی در رشته های هنری و فرهنگی از جذابیت های بالایی برخوردار بوده، اما با فراگیری آموزش بخشی از نواقص کار نیز رفع و کیفیت و تنوع برنامه های اجرایی بالاتر می رود.

وی بیان کرد: مراسم افتتاح نخستین آموزشگاه موسیقی محلی (سروز خاش)، با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه معزز شهرستان خاش، شورای اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم محلی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری انجام شد.

برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و پوستر بمناسبت هفته بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی، از دیگر برنامه‌های این روز بود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار