مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان :

خدمت شعر به اسلام و انقلاب بی مانند است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شعر در طول تاریخ و بویژه تعمیق مفاهیم اسلامی و انقلابی همواره نقش موثری ایفا کرده است.

علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در جلسه انجمن شعر زاهدان که با حضور شاعران صاحب نام سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: جمع ادبیان و محفل شعرا همواره یکی از جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین جلسات است به گونه‌ای که شعر و شعور، احساس و اندیشه همواره در آن موج می‌زند.

وی افزود: با دقت در تاریخ به درستی شاهد این هستیم که شعر به عنوان مردمی‌ترین رسانه، زبان گویای ادیان، فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف بوده و شاعران نیز در طول تاریخ خدمات ماندگاری را به جای گذاشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر امروز با زبان شیرین پارسی صحبت می‌کنیم بخش اعظم آن به سبب تلاش‌هایی است که کلمات را در قالب شعر حفظ کرده‌اند و اگر اسلام، انقلاب و حتی جنگ در مسیر مطلوبی قرار گرفت بخشی از آن به سبب نشر مفاهیم این چنینی در قالب ادبیات و به ویژه شعر بوده است.

وی با اشاره به اینکه شعر مرز، جغرافیا، ملیت و حتی آیین و مسلک هم نمی‌شناسد، خاطر نشان کرد: قدرتی که در اختیار شاعران است را کمتر کسی دارد چرا که شعر به راحتی از مرز‌ها گذر کرده و با همراهی مفاهیم اثر بخش، می‌تواند نقش بسیار مهمی در دیپلماسی فرهنگی ایفا کند.

سرگزی بر حمایت از انجمن‌های شعر تاکید و برگزاری چنین جلساتی را برای رشد و ارتقای جایگاه شعر استان مفید دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار