آمریکا و آلمان امیدوارند زلنسکی را به صلح وادار کنند

نشریه بیلد مدعی شد که آمریکا و آلمان به طور مخفیانه قصد دارند رئیس‌جمهور اوکراین را مجبور به مذاکره با روسیه کنند.

نشریه بیلد مدعی شد که آمریکا و آلمان به طور مخفیانه قصد دارند «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را مجبور به مذاکره با روسیه کنند. این نشریه به نقل از منابع ناشناس نوشت که واشنگتن و برلین تحویل تسلیحات را سهمیه بندی می‌کنند به این امید که کی‌یف متوجه شود که نمی‌تواند سرزمین‌های از دست رفته را بازپس گیرد.

این گزارش درپی اظهارات چندین رسانه دیگر مبنی بر تمایل حامیان غربی اوکراین به سمت مذاکرات صلح است، علی‌رغم این‌که زلنسکی علناً آن را رد کرده، منتشر شده است. مقامات ارشد در کی‌یف، از جمله رئیس دولت، اخیراً اذعان کرده‌اند که ضدحمله تابستانی شدید اوکراین، آمادگی برخی کشور‌ها را برای ادامه حمایت‌شان از بین برده است.

بیلد در گزارش امروز (جمعه) خود به نقل از منابع ناشناس از منابع دولتی توضیح داد که آلمان اکنون به دنبال تضمین این است که اوکراین خود را در یک موقعیت مذاکره استراتژیک خوب برای مذاکرات احتمالی با روسیه قرار دهد. بر اساس این مقاله، آمریکا نیز این رویکرد را دنبال می‌کند.


بیشتر بخوانید:


این رسانه مدعی شد با این حال هیچ یک از کشور‌ها آشکارا کی‌یف را به سمت گفت‌وگو سوق نمی‌دهند. در عوض، واشنگتن و برلین ظاهراً از موقعیت خود به عنوان دو بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحات کی‌یف به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند. به گفته بیلد، طرح این است که به اوکراین تسلیحات دقیق و کافی برای حفظ خط مقدم فعلی ارائه دهد، اما هیچ پیشرفت قابل توجهی ایجاد نکند.

یک منبع دولتی گفت که انتظار می‌رود این امر زلنسکی را به این نتیجه برساند که کشورش نمی‌تواند از نظر نظامی پیروز شود و در عوض باید با روسیه صلح کند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد که قدرت‌های غربی «طرح B» دارند که منجر به توقف خصومت‌ها بدون توافق نامه صلح رسمی بین مسکو و کی‌یف می‌شود.

دفتر «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در پاسخ به این سوال که چنین طرحی را رد کرده است، تأکید کرد که برلین تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز روز سه‌شنبه اعتراف کرد که شکست حمله متقابل برای بازپس گیری هر منطقه قابل توجهی پیام خوبی برای ارسال به حامیان غربی کی‌یف نیست.

یک روز قبل «آلکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، ابراز نگرانی کرده بود که «بحث‌ها میان برخی از شرکا در مورد نیاز به مذاکره با روسیه و آتش‌بس احتمالی تشدید شده است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار