حماس، پیشتازان «طوفان الاقصی» را در لبنان راه اندازی کرد

جنبش حماس در لبنان امروز دوشنبه، از تأسیس و راه اندازی پیشتازان «طوفان الاقصی» خبر داد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد این طرح با هدف بهره مندی از توان علمی و هنری مردان و جوانان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی اجرایی می‌شود.

گفته می‌شود از دیگر اهداف آن ایجاد جبهه اضافی علیه رژیم صهیونیستی در لبنان است.

به گزارش روسیا الیوم، اعضای گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر، شماری از عملیات‌های خود علیه اراضی اشغالی را از مرز لبنان انجام داده اند. رژیم صهیونیستی نیز به اهمیت مرز‌های لبنان واقف است به طوری که آن‌ها همزمان با راهپیمایی در شهر صور در جنوب لبنان در عملیاتی معاون فرمانده القسام لبنان و تعدادی از همراهانش را ترور کردند.

گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی پیشتر حاکی از آن بود که جنبش حماس در سال ۲۰۱۴ یک واحد جنگی جدید در لبنان به منظور «گشودن یک جبهه اضافی علیه اسرائیل در درگیری‌های آینده» ایجاد و تاکید کرده که اولین حمله این یگان به اسرائیل در زمان جنگ انجام شد. در جنگ ۱۱ روزه بین اسرائیل و حماس در مه ۲۰۲۱، ۴ موشک از لبنان به شمال اسرائیل شلیک شد.

گزارش‌هایی که دو سال پیش توسط یدیعوت آحارونوت و تایمز اسرائیل منتشر شد، حاکی از آن بود که مرکز واحد جدید، شهر صور در جنوب لبنان است و صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، هدایت آن را بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار