کسری تجاری ۶۴ میلیارد دلاری آمریکا در ماه اکتبر

کسری تجاری آمریکا در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر افزایش یافته است.

آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان از منظر تولید ناخالص داخلی گرچه به ظاهر در اوج قله قرار دارد، اما شاخص‌های اقتصادی در این کشور به طور همتراز رشد نکرده و ایالات متحده دارای مشکلات متعددی در زیرساخت‌های خود است. 

به گزارش تله تریدر، براساس داده‌های آماری که به تازگی منتشر شده است، کسری تجاری کالا و خدمات آمریکا در ماه اکتبر با ۵.۱ درصد افزایش نسبت به ماه سپتامبر، به ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. این میزان افزایش کسری تجاری بیشتر از پیشبینی‌های تحلیلگران بوده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: طی این بازه زمانی، صادرات با یک درصد کاهش، به ۲۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده و در مقابل واردات با ۰.۲ درصد افزایش، به ۳۲۳ میلیارد دلار در مقایسه با ماه سپتامبر رسیده است. 

با این حال، میزان کسری تجاری سالانه آمریکا نسبت به سال ۲۰۲۲ با نزدیک به ۲۰ درصد کاهش، به ۱۶۱ میلیارد دلار رسیده است. این امر به دلیل افزایش ۲۸ میلیارد دلاری صادرات و کاهش ۱۳۳ میلیارد دلاری واردات سالانه بوده است. 

نرخ کسری تجاری به مابه تفاوت میان میزان صادرات به واردات اطلاق می‌شود که این نرخ درباره آمریکا به دلیل میزان بیشتر واردات، منفی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار