در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی محصولات اسباب‌بازی در قالب کیت‌های هواپیمایی برگرفته از علم هوافضا

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: علم رباتیک در عصر حاضر پیشرفت فوق العاده‌ای داشته و به عنوان یک علم میان رشته ای شناخته شده است.

احسان طغرایی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: علم هوافضا از به‌روزترین و پرکاربردترین علوم در دهه‌ی اخیر محسوب می‌شود. حتی می‌توان گفت این علم در قرنی که گذشت تعیین کننده و جایگاه بخش مهمی از حوادث بوده و در دهه‌ اخیر چه در زمینه‌های نظامی و چه در زمینه‌های تحقیقاتی به سرعت پیشرفت کرده است. 

او افزود: آشنایی با این علم و شناساندن کاربردی آن و بهره جستن از فضا‌های علمی نو ٬ جذاب و سرگرم کننده‌ هوافضا برای دانش آموزان در مدارس نوین، باعث می‌شود تا این علم جایگاه واقعی و مناسب خود را در کشور ایران داشته باشد. در این راستا این شرکت دانش بنیان در سه کلاس پروازی و در سطح‌های مختلف اقدام به طراحی محصولات در قالب کیت‌های هواپیمای مدل کرده و همچنین کارگاه‌های آموزشی ساخت و پرواز را برگزار می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: طراحی محصولات در قالب کیت‌های هواپیمای مدل دارای کلاس پروازی دست پرتاب در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، کلاس پروازی موتورکشی در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و حرفه‌ای و کلاس پروازی رادیو کنترل در سه سطح ترینر آموزشی، حرفه‌ای و عمود پرواز است.

او گفت: در عصر حاضر و قرن بیست و یکم، علم رباتیک پیشرفته فوق العاده‌ای داشته است و به عنوان یک علم میان رشته‌ای شناخته می‌شود. این علم توانسته تاثیر به سزایی در زندگی بشر و بسیاری از صنایع داشته باشد. ربات‌ها ماشین‌های برنامه پذیری هستند که در انجام برخی امور می‌توانند جایگزین انسان شوند.

طغرایی بیان کرد: از آن جایی که دنیا با سرعت رو به پیشرفت و گسترش هوش مصنوعی است، انتظار می‌رود این ربات‌ها به توانایی‌های پیشرفته‌تری نیز مجهز شوند. آموزش رباتیک و برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان این امکان را برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا مهارت‌های مختلف را به شیوه‌های گوناگون بیاموزند.

او اشاره کرد: ما در این شرکت سعی داریم با آموزش‌های نوین و استفاده از تکنولوژی‌های تاثیر گذار در زندگی بشر جهت تولید کیت‌های آموزشی و استفاده از آن‌ها جهت آموزش دانش آموزان و علاقه‌مندان را به صورت کاربردی‌تر با این علم آشنا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
والا این کیتها 30 سال پیش هم بودن با کیفیت خیلی بهتر! یه کار جدید بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
یه مشت چیزهای خوب که قطعا نیست
آخرین اخبار