اعتراض کمیته عربی اسلامی به وتوی مجدد آمریکا

وزرای خارجه کشور‌های عربی و اسلامی که به آمریکا سفر کردند مراتب نارضایتی خود درخصوص جلوگیری آمریکا از آتش‌بس را به بلینکن اعلام کردند.

اعضای کمیته وزیران نشست فوق‌العاده مشترک عربی و اسلامی به ریاست فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی که به واشنگتن سفر کردند، جلسه‌ای رسمی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا داشتند.

براساس گزارش النشره، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه و مهاجرین اردن، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و ریاض المالکی، وزیر امور خارجه و مهاجرین کشور فلسطین و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست شرکت داشتند.

اعضای کمیته وزیران با ابراز نارضایتی از سواستفاده آمریکا از حق وتوی خود که مانع از اجرای آتش‌بش در غزه شد تاکید کردند از آمریکا می‌خواهند مسئولیت‌های خود را بپذیرد و اقدامات لازم را برای سوق دادن رژیم اشغالگر صهیونیستی به سوی آتش بس فوری انجام دهد. 

 اعضای کمیته وزیران موضع واحد خود را در خصوص رد تجاوزات مستمر نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به مردم فلسطین در نوار غزه تجدید کردند و خواستار ضرورت آتش بس فوری و کامل و تضمین حمایت از غیرنظامیان شدند.

آن‌ها با تاکید بر ایجاد فضای سیاسی واقعی که منجر به راه‌حل دو کشوری می‌شود و تجسم دولت فلسطین مطابق با ۴ ژوئن ۱۹۶۷، مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه است، مخالفت خود را با تقسیم فلسطین اعلام کردند. 

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو یعنی آمریکا رای مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رای ممتنع دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۲۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
دیگر با حرف شعار و سخنرانی مشکل فلسطین و غزه حل نخواهد شد و حل نمی شود
اسرائیل باید نابود شود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۱۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار در این مدت 2 ماه و 4 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار در این مدت 2 ماه و 4 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار در این مدت 2 ماه و 4 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۰۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
جو بایدن ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است.
نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
دولت آمریکا جنایتکار بار دیگر اثبات کرد که عامل اصلی کشتار مردم غزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی/ امنیت منطقه سرمایه جمعی مردم منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
مالزی اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس جنگ غزه را محکوم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
وتوی قطعنامه آتش بس غزه تاسف آور است واشنگتن شریک قتل عام مردم غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
واشنگتن شریک قتل عام ملت فلسطین است.
واشنگتن شریک قتل عام مردم غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
نمایند آمریکا جناینتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا در شورای امنیت حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد
این اقدام صدور حکم اعدام برای هزاران فلسطینی است.
آمریکا با وتوکردن پیش‌نویس قطعنامه امارات در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکم اعدام هزاران غیرنظامی در فلسطین و اسراییل را صادر کرد.
وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است
وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.
اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است.
که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
آخرین اخبار