صدور ۹۱۳ پروانه اشتغال به کارِ مهندسی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال، ۹۱۳ پروانه اشتغال به کارِ جدید صادر شده که از این تعداد، ۸۶۷ مورد متعلق به اشخاص حقیقی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال، در مجموع، سه هزار و ۴۶۲ مورد اضافه کردنِ صلاحیت جدید، تمدید و ارتقای پروانه اشتغال به کار انجام شده است که از این تعداد، سه هزار و ۳۳۴ مورد برای اشخاص حقیقی است.

 علیرضا قاری قرآن افزود: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کارِ مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.

او  گفت: به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها، به ۲۲۸ ساخت و ساز استان نظارت و فعالیت ۱۷۸ کارگاه متوقف شده است.

قاری قرآن افزود: امیدواریم  که این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار