رتبه دوم مشهد در میزبانی از اتباع خارجی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی آمارهایی درباره وضعیت مهاجران در استان ارائه نمود.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اخیرا در مصاحبه با شبکه استانی آمارهایی درباره وضعیت مهاجران در خراسان رضوی ارائه نمود. حسین شرافتی در این برنامه اعلام کرد مشهد مقدس بعد از شهر تهران بیشترین مهاجر و پناهنده خارجی را داراست.

وی آمار مهاجران دارای مدرک ساکن مشهد را زیر ۴۰۰ هزار نفر دانست. این گروه کسانی هستند که مدارکی همچون کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگ سرشماری را دارا می‌باشند.اطلاعات این بخش از اتباع خارجی در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است.

شرافتی اظهار داشت: «اتباع خارجی که فاقد مدارک اقامتی هستند غیرقانونی محسوب می‌شوند». وی آمار این دسته از مهاجران را در شهر مشهد ۳۰۰ هزار نفر دانست و اعلام کرد که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار آنان شناسایی شده و از کشور اخراج شده‌اند. فرایند شناسایی و اخراج دیگر مهاجران بی‌مدرک نیز ادامه دارد و قرار است در قالب طرح ساماندهی مهاجران در کشور اجرایی گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
گلشهر تشریف ببرید یک میلیون شاید دو میلیون افغانی هست یادم ده شصت کارگری همسایه افغانی دونفر بودند الان هشت بچه تازه دو دختر و دو پسرش ازدواج کرده و چند تا نوه هم دارد شدند سی چهل نفر تحقیق کنید بعد به آثار فاجعه پی می برید
Iran (Islamic Republic of)
Abolfazl
۰۵:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
به گند کشیدین مملکتو برین بمیرین وطن فروشها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
مشهد خانه اول عزیزان هستن چرا اینقدر کم لطفی میکنید:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
تا فاجعه کرمان در مشهد تکرار نشود افغانها را اخراج کنید
آخرین اخبار