انستیتو واشنگتن:

محبوبیت حزب‌الله و حماس در لبنان افزایش یافته است

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در لبنان حاکی از افزایش محبوبیت حزب‌الله و جنبش حماس در میان لبنانی‌هاست.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط «انستیتو واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک» در لبنان حاکی از افزایش محبوبیت حزب‌الله و جنبش حماس در میان لبنانی‌هاست.

این نظرسنجی انجام شده در لبنان نشان می‌دهد که محبوبیت حزب‌الله در مقایسه با آخرین نظرسنجی انجام شده در نوامبر ۲۰۲۰ افزایش یافته و تمایل به حمایت از جنبش حماس نیز در جامعه لبنان بیشتر شده است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد طبق نتایج این نظرسنجی، ۷۹ درصد لبنانی‌ها نظر مثبتی نسبت به حماس دارند و تصور راه حل نظامی به جای راه حل سیاسی برای حل و فصل مناقشه با رژیم صهیونیستی در لبنان بسیار گسترده‌تر از سایر کشور‌های عربی است.

همچنین یک اجماع قاطع در جامعه لبنان با حمایت ۹۹ درصدی وجود دارد که کشور‌های عربی باید در اعتراض به جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه، فوراً تمامی روابط و تماس‌های خود را با تل‌آویو قطع کنند.

نظرسنجی انستیتو واشنگتن همچنین درباره موضع ملت لبنان در قبال آمریکا نیز حاکی از تغییر قابل ملاحظه در تمایل ملت لبنان به روابط با آمریکا و افزایش تمایل آن‌ها به روابط با قدرت‌های دیگر است و درصد کسانی که معتقدند لبنان نمی‌تواند به واشنگتن اعتماد کند و باید به جای آن به دنبال روابط با روسیه و یا چین به عنوان شریک باشد نیز افزایش چشمگیری داشته است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد.

درست چند روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف قرار گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو نتانیاهو مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حزب الله لبنان ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
خدا حفظتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
درود بر سید حسن
درود بر رزمندگان اسلام
آخرین اخبار