دیدار وزیر اتحاد دو کره از مرز کره شمالی

وزیر اتحاد دو کره امروز از یک پایگاه نظامی در غرب شهر پاجو هم مرز با کره شمالی بازدید کرد.

گرچه کره جنوبی در دوره ریاست جمهوری مون جائه این به دنبال عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و آغاز روند تنش زدایی با همسایه شمالی به منظور اتحاد دو کره بود، اما نزدیکی بیش از اندازه سئول به واشنگتن و خطرات دائمی که امنیت پیونگ یانگ را هدف قرار داده است در نهایت دو کره را بیش از پیش از یکدیگر دور ساخته است. 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم یونگ هو، وزیر اتحاد دو کره امروز (چهارشنبه) از یک پایگاه نظامی در غرب شهر پاجو در نزدیکی مرز کره شمالی بازدید کرد. 

وی در این بازدید بر اهمیت ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی تاکید کرد، اما بر ادامه تلاش‌ها به منظور اتحاد دو کره و ایجاد شبه جزیره‌ای آزاد و صلح آمیز پافشاری کرد. 

دیدار وزیر اتحاد دو کره از منطقه مرزی با کره شمالی همزمان با تشدید دوباره تنش‌ها میان سئول و پیونگ یانگ رخ می‌دهد. اوایل هفته جاری کره شمالی اقدام به انحلال آژانس‌هایی کرد که به روابط میان دو کره ارتباط داشتند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز بار دیگر کره جنوبی را کشور متخاصم نامید. 

اوایل صبح امروز نیز کره جنوبی دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه افراد و نهاد‌های کره شمالی وضع کرد. تحریم‌های جدید ۵ فرد را به دلیل اتهام به قاچاق به پیونگ یانگ در لیست تحریم‌های سئول قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار