نرخ تولد در فرانسه به پایین‌ترین سطح از پایان جنگ جهانی دوم رسید

یک موسسه فرانسوی اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ نرخ فرزندآوری برای هر زن فرانسوی به ۱.۶۸ فرزند رسید.

روز سه‌شنبه ۱۶ ژانویه، موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام شد فرانسه در سال ۲۰۲۳ شاهد تولد ۶۷۸ هزار کودک بوده است، یعنی ۶.۶ درصد کمتر از تعداد تولد‌ها در سال گذشته، که کمترین میزان تولد سالانه از سال ۱۹۴۶  است. 

براساس گزارش خبرگزاری مونت کارلو، موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی اعلام کرد که جمعیت فرانسه در اول ژانویه ۲۰۲۴ به بیش از ۶۸.۴ میلیون نفر رسیده است که نسبت به یک سال ۰.۳ درصد افزایش داشته است، در حالی که سال ۲۰۲۳ نیز شاهد ۶۳۱ هزار مرگ بوده که کاهش ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تعادل طبیعی جمعیت، یعنی تولد‌ها منهای مرگ و میر، اندکی مثبت (+۴۷ هزار نفر) باقی مانده است، اما بر اساس اطلاعات گزارش شده توسط مؤسسه، این میزان پایین‌ترین سطح از پایان جنگ جهانی دوم است. 

رشد جمعیت فرانسه نیز ناشی از مهاجرت خالص است که ۱۸۳۰۰۰+ نفر تخمین زده می‌شود، که تفاوت بین تعداد افرادی که وارد این کشور می‌شوند و افرادی که از آن خارج می‌شوند، است.

کاهش تولد در فرانسه عمدتاً به دلیل کاهش شدید‌نرخ باروری است که در سال گذشته در مقایسه با ۱.۷۹ در سال ۲۰۲۲، به ۱.۶۸ فرزند به ازای هر زن رسید. با وجود این، طبق آمار یورواستات، اداره آمار اروپا، با ۱.۸۴ فرزند به ازای هر زن در سال ۲۰۲۱ فرانسه بارورترین کشور اتحادیه اروپا باقی ماند. 

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، میانگین امید به زندگی در بدو تولد نیز به ۸۵.۷ سال برای زنان و ۸۰ سال برای مردان افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار