ردیابی صاحبان حیوان خانگی که فضولات سگ خود را در خیابان‌های ایتالیا رها کنند

صاحبان حیوان خانگی در شمال ایتالیا که مدفوع سگ خود را در خیابان رها می‌کنند به زودی با توجه به آزمایش دی‌ان‌ای سگ خود، ردیابی خواهند شد. 

مقامات یک شهر در شمال ایتالیا برای حل معضل مدفوع سگ‌ روی سنگفرش‌ خیابان‌ها به استفاده از آزمایش دی‌ان‌ای روی آورده‌اند. گفته شده افرادی که سگ خانگی دارند باید آن را برای آزمایش دی‌ان‌ای تحویل داده و اطلاعات مربوط به آن را ثبت کنند تا بدین ترتیب برای پلیس قابل شناسایی باشند. 

به گزارش گاردین، طبق این طرح جدید که در شهر «بولتسانو» در شمال ایتالیا مطرح شده، زمانی که مدفوع سگی در خیابان مشاهده شود، جمع‌آوری و آزمایش می‌شود و سپس به پلیس ارسال می‌شود. پلیس دی‌ان‌ای را با پایگاه داده‌ها تطبیق داده و صاحب سگ را پیدا می‌کند. بدین ترتیب مالک حیوان خانگی از ۲۹۲ تا هزار و ۴۸ هزار یورو جریمه خواهد شد.

تخمین زده شده که تا دسامبر امسال دی‌ان‌ای حدود ۴۵ هزار سگ باید به ثبت برسد، اما بر اساس گزارش‌ها تا کنون فقط ۵ هزار مالک حیوان خانگی از این قانون پیروی کرده‌اند.

گفته شده از ماه مارس انجام آزمایش دی‌ان‌ای اجباری می‌شود و برای صاحبانی که آن را انجام ندهند جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است. 

در همین حال، پرسش‌هایی درباره چگونگی مدیریت این طرح پیچیده مطرح شده است؛ به خصوص اینکه در مورد سگ‌های ولگرد یا سگ‌های متعلق به گردشگران چه تصمیمی گرفته خواهد شد. برخی دیگر نیز می‌گویند این قانون کمکی به حل مشکل نمی‌کند و فقط هزینه‌های هنگفتی را به دولت تحمیل می‌کند. 

پیش از این و در تیرماه امسال، شهر «بزیرز» فرانسه نیز اعلام کرد که مردم از زیاد شدن مدفوع سگ‌ها در خیابان خسته شده‌اند و برای مقابله با این مشکل، طرح ثبت دی‌ان‌ای سگ‌ها را اجرایی می‌کند. شهردار این شهر گفته بود که بخش خدمات نظافتی در این شهر هر ماه مجبورند بیش از هزار تکه مدفوع سگ از خیابان جمع کنند.

طرح‌های مشابهی در شهر والنسیا اسپانیا و برخی بخش‌های لندن نیز آزمایش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
احمق ها ،عاقبت دخالت در امر طبیعی و خلقت میشه این .از کی تا کی سگ و دیگر حیوانات هم نشین انسان ها اونم شهری می شدند این کثافت کاری هاتون رو دارید همه جا اشاعه میدید
آخرین اخبار