پزشکان بدون مرز: سیستم بهداشت و درمان غزه در حال نابودی است

سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به نابودی سیستم بهداشت و درمان غزه هشدار داد.

زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه یکی از اهداف مورد علاقه صهیونیست‌ها در موج جدید توحش این رژیم علیه فلسطینیان محسوب می‌شود. این در حالی است که با سکوت کشور‌های غربی به رهبری آمریکا، تل آویو آنگونه غزه را ویران می‌کند که دیگر سکونتگاه فلسطینیان در آینده نباشد. 

به گزارش الجزیره، لئو کانز، مدیر پزشکان بدون مرز در فلسطین امروز (سه شنبه) از نابودی زیرساخت‌های مربوط به بهداشت و درمان در باریکه غزه خبر داد. 

وی در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که هنوز ۲۰ درصد از کادر درمانی در بیمارستان ناصر در خان یونس در محل کار خود حضور دارند. با این وجود، بقیه کادر درمان از ترس جان خود از این بیمارستان فرار کرده اند. 

کانز در ادامه با انتقاد از رژیم صهیونیستی، اعلام داشت: این سیاست اسراییل است که با قدرت نظامی به دنبال ترساندن مردم و به وحشت انداختن کادر درمانی است تا بیمارستان‌ها را به تعطیلی بکشاند. 

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان‌ها در نوار جنوبی غزه تعطیل هستند و اکنون تنها بیمارستان اروپایی‌ها در غزه فعال است که آن هم در خط مقدم درگیری هاست. 

این مقام ارشد سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به سختی‌هایی که کادر درمان با آن رو به روست، افزود: فرآیند درمان بسیار پیچیده است. به طور مرسوم برای آنکه حال یک بیمار به تعادل لازم برسد نیازمند چندین عمل جراحی است، اما کادر درمانی نمی‌توانند چنین امری را محقق کنند. به همین دلیل معمولا نخستین عمل جراحی انجام می‌شود و بیمار از خدمات پس از جراحی محروم است. 

کانز در پایان گفت: اکنون بسیاری از بیماران در بیمارستان شاهد وخیم‌تر شدن حالشان هستند و غالب این موارد مربوط به فقدان بهداشت کافی و گسترش عفونت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار