الی کوهن: عادی سازی روابط با عربستان بدون تشکیل کشور فلسطین امکان پذیر است

یک وزیر اسرائیلی مدعی شد عادی سازی روابط با عربستان سعودی بدون تشکیل کشور فلسطین هم امکان پذیر است.

الی کوهن، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که عادی سازی روابط با عربستان سعودی ممکن است؛ حتی اگر اسرائیل از حرکت به سوی تشکیل کشور فلسطین امتناع کند.

کوهن در مصاحبه با تایمز اسرائیل مدعی شد: «نگرانی‌های امنیتی مربوط به ایران بر خواسته‌های ریاض مبنی بر اینکه راه‌حل دو کشور شرط توافق عادی‌سازی باشد، غلبه خواهد کرد».

وی با تاکید بر اینکه «صلح با عربستان کاملا امکان پذیر است»، افزود: «جنگ ۷ اکتبر این واقعیت را برجسته کرد که عربستان، اگر نه بیشتر، به اندازه اسرائیل به این صلح نیاز دارد.»

او در ادامه با پیش کشیدن موضوع ایران هراسی بار دیگر بر عادی سازی روابط با ریاض تاکید وایجاد دولت فلسطین رتا موضوعی تحقق ناپذیر عنوان کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اوایل هفته جاری موضع کشورش مبنی بر اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل «بدون یک راه حل بلندمدت برای مسئله فلسطین صورت نخواهد گرفت» را تکرار کرد.

اوایل ماه جاری، شاهزاده خالد بن بندر آل سعود، سفیر عربستان سعودی در انگلیس، گفت که ریاض برای برقراری روابط با اسرائیل، به شرط محقق شدن راه حل دو دولتی در فلسطین آماده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از این به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اطمینان داده بود که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، عادی سازی روابط را جدا از راه حل دو دولتی نمی‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل در خصوص به رسمیت شناخته شدن حق ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس هیچاقدامی صورت نمی پذیرد؟؟
بهترین اقدام در این شرایط همکاری کشورها برای تصویب چنین قطعنامه ای در سازمان ملل می باشد. قطعا با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود و بعضی کشورها همچون آفریقای جنوبی و سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه آفریقا و حتی گروه غیر متعهدها برای پیشنهاد و تصویب چنین قطعنامه ای در سازمان ملل باید پیشگام شده و قدم اول را بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه صهیونیست ها جنایتکار از 15 مهر ماه تاکنون مسئول کشتار مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه هستند.
آخرین اخبار