دستیار وزیر امور خارجه:

گروه‌های اپوزیسیون از لابی کشور‌های کانادا، آلمان و آمریکا برخوردارند

دستیار وزیر امور خارجه گفت: تجمع گروه‌های اپوزیسیون مقابل نمایندگان جمهوری اسلامی به دلیل برخورداری از لابی کشور‌هایی مانند کانادا، آلمان، آمریکا و استرالیا است.

عبدالله سهرابی، رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه با توجه به اعزام گروه‌ها و رایزنان فرهنگی به خارج از کشور برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، گروه‌های اپوزیسیون با اجیر کردن تعدادی از افراد در تلاش برای ایجاد اقدامات برهم‌زننده هستند، چه راهکاری برای جلوگیری از این اقدامات انجام شده؟ گفت: بله، ما همیشه در بعضی از کشور‌های اروپایی شاهد اقدامات برهم‌زننده هستیم.

سهرابی ادامه داد: براساس کنوانسیون وین و برای پیشگیری از این اقدامات، توافقاتی را با وزارت‌خارجه کشور‌ها داریم. مکاتبات و اقدامات مراقبتی انجام خواهد شد، اما گروه‌های اپوزیسیون از اختیاراتی برخوردارند و تجمع آن‌ها بدون طی کردن چارچوب امکان‌پذیر نیست. آن‌ها در بعضی از کشور‌ها مانند کانادا، آلمان، امریکا و استرالیا از لابی‌هایی برخوردارند. البته نگاه بیشتر ایرانیان به گروه‌های ضد انقلاب تغییر کرده است. اما آن تعداد اندکی که به عنوان اپوزیسیون فعالیت می‌کنند، تعدادشان به یک درصد ایرانیان نمی‌رسد. 

مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه البته تفرقه و شکاف عمیقی بین گروه‌های معاند، منافقین و سلطنت طلب شکل گرفته افزود: ما در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل شاهد بودیم که تعداد محدودی از اپوزیسیون شعار‌هایی می‌دادند که حاکی از ایجاد فاصله بین گروه سلطنت طلب و منافقین بود. یعنی آن‌ها جریان پهلوی را کنار گذاشتند. امروز دعوا بین معاندین و منافقین در این است که چه کسی میدان‌داری کند. 

دستیار وزیر امور خارجه توضیح داد: آن زمان که خانه تیمی و مرکز شیطانی منافقین در آلبانی بهم ریخته شده بود، در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی مطلبی نوشته نمی‌شد. با ترک پلیس از آنجا دوباره آن‌ها شروع به فعالیت کردند. ۲۵۰ شبکه رسانه دیداری و نوشتاری به زبان فارسی علیه جمهوری اسلامی سم‌پاشی می‌کنند و با بزرگنمایی، اخبار کذب را منتشر می‌کنند. آن‌ها واقعیت‌ها را جلوه نمی‌دهند و سیاه‌نمایی در دستور کارشان است. به هر حال، دشمن بیدار است. رژیم صهیونیستی به صورت ۲۴ ساعته به دنبال مشوش کردن اذهان عمومی است. اما مردم ما هوشیارند، از بلوغ سیاسی بالایی برخوردارند و به موقع فتنه‌ها را خنثی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر اپوزیسیون وحامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر کشورهای توطئه گر لعنت بر اپوزیسیون، اپوزیسیون الهی هر چه زودتر نابود شوید
آخرین اخبار