با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور؛

طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان به بهره‌برداری رسید

طرح توسعه‌ای مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۲۰ هزار مرغ تخمگذار با هزینه کرد ۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ نفر در رفسنجان به بهره برداری رسید.

 با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور وجمعی مدیران استانی طرح مرغداری تخم گذار در رفسنجان افتتاح شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این آیین گفت: با افتتاح طرح توسعه این مزرعه با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه، ظرفیت این مرغداری در مجموع به ۳۵۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار خواهد رسید.

وی افزود: در این واحد، سالانه ۲۳۷۰ تن تخم مرغ تولید می‌کند.

علی باقری با بیان این‌که ۹ واحد مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان داریم که بزرگترین آنها این واحد است، افزود: در شهرستان سالانه ۶ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، به هرمزگان هم ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح توسعه این واحد با مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع، برای حداقل ۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که رفسنجان شهرستانی تک‌محصول است و یکی از ظرفیت‌های خروخ از تک‌محصولی توسعه این واحدهاست، تصریح کرد: با توجه به این‌که در شهرستان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم یکی از صنایع کم‌آب‌بر واحد‌های دام و طیور و صنعت گلخانه‌ای است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان این‌که در استان کرمان سالانه ۲۸ هزار تن تخم‌مرغ در واحد‌های مرغداری تولید می‌شود، گفت: یکی از درخواست‌های آقای شهرآبادی تأمین آب مورد نیاز واحد‌های خود به میزان ۲۵ مترمکعب است که با تأمین این میزان، سالن دیگری به مجموعه خود اضافه کرده و ۲هزار تن دیگر به ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان افزوده می‌شود. 

برچسب ها: تخم مرغ ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.