سالیوان: آمریکا قصد انجام حملات بیشتری را در خاورمیانه دارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایالات متحده پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در آخر هفته گذشته، قصد دارد حملات بیشتری در خاورمیانه انجام دهد.

جیک سالیوان در برنامه‌ای در شبکه «ان‌بی‌سی» (NBC) اظهار کرد: قصد داریم حملات و اقدامات بیشتری [در خاورمیانه]انجام دهیم تا این «پیام روشن» را همچنان بفرستیم که در صورت حمله به نیرو‌های ما و زمانی که مردم ما کشته شوند، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

این مقام آمریکایی درحالی این مطلب را بیان کرد: ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) موسوم به سنتکام از سومین دور عملیات مشترک این کشور و انگلیس علیه مواضع ارتش یمن خبر داد.

سالیوان در شبکه «سی‌بی‌اس» (CBS) نیز گفت: مسائل بشردوستانه در غزه اولویت اصلی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر کنونی‌اش به منطقه خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه «نیاز‌های مردم فلسطین چیزی است که در مهم‌ترین اولویت قرار می‌گیرد»، افزود: ایالات متحده بر این باور است که حصول توافق برای آزادی اسرا از جمله اسرای آمریکایی و یک «توقف بشردوستانه» حیاتی است.

وی اظهار داشت: این به نفع امنیت ملی ایالات متحده است و بی وقفه برای آن تلاش می‌کنیم؛ بنابراین این موضوع اولویتی اصلی برای ما است.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن سفر پنج روزه خود را از امروز (یکشنبه) در عربستان سعودی آغاز می‌کند و سپس به مصر، قطر، سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر خواهد کرد. این پنجمین سفر بلینکن به خاورمیانه از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه است.

وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با احتساب ۱۲۷ شهید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۲۷هزار و ۳۶۵ نفر رسید.

در حالی از آغاز جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه ۱۲۱ روز می‌گذرد که این رژیم تاکنون به جز نسل‌کشی و کشتار فلسطینی‌ها، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و در ادامه حملات به مناطق مختلف آن، همچنان مردم بی دفاع غزه را به شهادت می‌رساند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
امریکا غلط می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
مرگ برامریکای جانی و دزد و توطئه گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
لعنت به توشیطان بزرگ‌حالاسقط شدن که شدن انگارکی بودن.کوریشیدبتمرگیدکشورخودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا اگه بخواد زیاده خواهی بکنه باید بهاش رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
عملیات کنی عملیات میبینی، خدا ریشه سربازهات و بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
از. ا.ونور به اسراییل میگید با خاک یکسان کنه از اینور هم خودتون ....مست بوی نفتید. بقول مزدوراتون هدف وسیله رو توجیه میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
ملت های منطقه اینقدر ضعیف هستند که در مقابل قتل عام مردم خود که بدست آمریکایی ها انجام میشه ذلیل هستند که اجازه لشگر کشی به خاطر سه مزدور به آنها میدهند
آخرین اخبار