صدور دستور توقیف ۱۳۵ دستگاه خودروی شوتی در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح توقیف سیستمی خودرو‌های شوتی، تاکنون دستور توقیف ۱۳۵ دستگاه خودروی شوتی در استان صادر شده است.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش در نشست خبری مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به مناسبت دهه فجر، بدون اعلام آمار تصادفات رانندگی و آمار فوت شدگان تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: باتوجه به اینکه جاده‌های استان به خصوص جاده بروجن به لردگان به خوزستان از جاده‌های ترانزیت و ارتباطی جنوب به مرکز کشور است، ۱۶ درصد تصادف‌ها در این محور را خودرو‌های شوتی به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای برخورد با خودرو‌های شوتی در تعامل با دادستان مرکز استان، طرح توقیف سیستمی خودرو‌های شوتی از ابتدای سال آغاز شده است و تاکنون دستور توقیف سیستمی ۱۳۵ دستگاه خودروی شوتی در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: با صدور دستور توقیف سیستمی در صورتی که خودروی شوتی در استان توقیف نشود، امکان توقیف خودرو در سایر استان‌ها وجود دارد.

نوربخش ادامه داد: رانندگان خودرو‌های توقیف شده برای ترخیص باید به این استان مراجعه کنند تا پس از گذراندن مراحل قانونی از جمله پرداخت جریمه صادر شده توسط تعزیرات حکومتی که بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال است و سپس خودرو خود را آزاد کنند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد تصادف‌های منجر به فوت در استان مربوط به حوادثی است که آمار فوت‌شدگان در آن تصادفات بالاست، گفت: امسال این تصادفات ۷۰ فوتی داشته است.

نوربخش افزود: در این مدت ۲۵ فقره تصادف با آمار فوتی بالا در جاده‌های ارتباطی برون شهری استان رخ داده است، که این آمار باعث افزایش آمار فوتی تصادف‌های رانندگی می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

نوربخش با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی تصادف‌های منجربه فوت، جرحی و خسارتی در امسال در استان اظهار کرد: در این مدت تصادف‌های فوتی ۴۳ درصد، جرحی ۱۲ درصد و خسارتی سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۴۵ درصدتصادفات در جاده‌های ارتباطی استان به دلیل واژگونی خودرو بوده که بخشنده نبودن جاده و رعایت نشدن موارد راهنمایی و رانندگی از دلایل عمده برای واژگونی خودرو‌ها بوده است.

نوربخش ادامه داد: خودرو‌های سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار