لزوم توجه شهرداری‌ها به پیشگیری جدی‌تر از تخلفات ساختمانی

معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها وظیفه دارند ضمن اعمال نظارت‌های لازم از وقوع تخلفات ساختمانی به صورت جدی‌تر جلوگیری کنند.

جلسه ای با حضور معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری، معاون دادستان عمومی و انقلاب، فرماندار شهرکرد، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد و شهردار شهرکرد به منظور هم اندیشی و هم افزایی دستگاه های ذیربط در راستای جلوگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و کاهش تخلفات در محل سالن جلسات شهرداری شهرکرد برگزار شد.

کرم شیخ پور معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تعامل سازنده و همراهی نظام مهندسی با شهرداری شهرکرد افزود: شهرداری‌ وظیفه دارد ضمن اعمال نظارت های لازم از وقوع تخلفات ساختمانی جلوگیری و این قبیل موارد را گزارش کنند.


بیشتر بخوانید


وی بر حضور مستمر عوامل شهرداری و مهندسین ناظر در فرایند ساخت و سازها در شهر تاکید کرد و گفت: مهندسین ناظر مکلف هستند در فرایند اجرای ساخت و ساز حضور و نظارت مستمر داشته باشند تا در صورت وقوع تخلف در همان ابتدا نسبت به ارائه گزارش به شهرداری به منظور جلوگیری و عدم شکل گیری ساخت و سازهای متخلفانه اقدام کنند.

شیخ پور با اشاره به اینکه عزم جدی تمام دستگاه‌ها برای مقابله با تخلفات حوزه ساخت و ساز نیاز است، اضافه کرد: باید از ابتدای شروع ساخت، شهرداری مقابل تخلف و بی‌قانونی بایستد و نگذارد برخلاف نقشه‌های تائید شده، هیچ ساخت و سازی انجام شود تا پرونده‌ای در این سیکل بی‌قانونی نیفتد.

وی اظهار داشت: جهت کاهش جدی تخلفات ساختمانی می بایست تغییر نگاه جدی صورت گیرد به نحوی که مردم به تخلف ساختمانی به عنوان یک جرم نگاه کنند و مدیران شهری رویکرد درآمدزایی به آن نداشته باشند و مجموعه سایر دستگاه‌ها و نهادها به مسئولیت قانونی خود در این خصوص عمل کنند و از همه مهم تر فرهنگسازی در بین مردم و نظارت صحیح و درست مهندسین ناظر و عوامل شهرداری جهت پیشگیری از وقوع تخلف باشد.

شیخ پور تاکید کرد: در این راستا عوامل اجرایی و نظارتی در صورت وقوع تخلف باید به هیئت تخلفات معرفی شوند اما اگر آن نیرو به خوبی به وظیفه خود عمل کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خانم بی حجاب سر با لباس راه راه ابی و قرمز در اتوبوس معلم به ترمینال در ایستگاه مدرسه پیاده شد
آخرین اخبار