واکنش بایدن به گزارش وزارت دادگستری آمریکا درباره حافظه ضعیف او

رئیس‌جمهور آمریکا به گزارش وزارت دادگستری این کشور که او را «مردی مسن با حافظه ضعیف» توصیف می‌کند، با عصبانیت واکنش نشان داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده علیرغم گزارش وزارت دادگستری که او را «مردی مسن با حافظه ضعیف» توصیف می‌کند، با عصبانیت این ادعا‌ها را که نمی‌تواند وقایع کلیدی را به خاطر بسپارد، رد کرده است. رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه به گزارش بازرس ویژه رابرت هور وزارت دادگستری آمریکا واکنش نشان داد.

رابرت هور اخیرا گزارشی از تحقیقات درباره سوءمدیریت بایدن نسبت به یک سند ۳۴۵ صفحه‌ای ارائه کرد. رابرت هور در این گزارش از تحقیقات درباره سوءمدیریت بایدن نسبت به این اسناد نوشت که بایدن عمدا اسناد طبقه بندی شده دولت را پس از ترک دفتر معاونت اوباما در سال ۲۰۱۷ در املاک شخصی نگهداری و افشا کرده است. هور، اما توصیه به طرح اتهامات کیفری علیه رئیس جمهور آمریکا نکرد. رابرت هور همچنین در گزارش خود در توصیف بایدن او را «مردی سالمند و دارای حسن نیت که حافظه‌ای ضعیف دارد» خواند.

هور در گزارش خود نوشت: بایدن این اسناد را یادگاری و دارایی شخصی خود می‌داند که حق نگهداری از آن‌ها را داشت و خود را «شخصیتی تاریخی» می‌دانست. این گزارش به رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره می‌کند که دفتر خاطرات شخصی خود را با وجود اینکه حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بود، به جای ارسال آن‌ها به آرشیو ملی در خانه نگهداری می‌کرد.

در این سند چندین نمونه از خاطرات بایدن در مصاحبه با تیم هور ذکر شده است. او به یاد نمی‌آورد که چه زمانی به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرد یا چه زمانی دوره دوم او در آن سمَت آغاز شد و نتوانست «حتی در عرض چند سال، زمانی که پسرش بو درگذشت» را به خاطر بیاورد. سوابق مکالمه او با یک سایه نویس در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که حافظه بایدن از قبل «محدودیت‌های قابل توجهی» داشته است.

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره این گزارش تاکید کرد: من یک مرد مسن هستم و می‌دانم که دارم چه کار می‌کنم.

هنگامی که خبرنگاران تحت فشار قرار گرفتند، او افزود: «حافظه من آنقدر بد است که فراموش کردم نباید اجازه دهم شما صحبت کنید. حافظه من خوب است. به کار‌هایی که از زمانی که رئیس جمهور شدم، نگاهی بیندازید.»

دقایقی بعد، به نظر می‌رسد بایدن هنگام بحث در مورد وضعیت غزه و تلاش‌های واشنگتن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین، به اشتباه عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر را رئیس جمهور مکزیک خطاب کرد.

این گاف بایدن آخرین موردی بود که مقامات خارجی را گیج کرد. تنها در چند روز گذشته، او هنگام توضیح درباره حضور خود در اجلاس سران G۷ در انگلیس در سال ۲۰۲۱، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را با فرانسوا میتران، رئیس جمهور پیشین فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان را با هلموت کهل اشتباه گرفت. در حالی که میتران و کهل کشور‌های مربوطه خود را هدایت می‌کردند، هر دو در زمان گردهمایی G۷ در سال ۲۰۲۱ مرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
بایدن و یابوی صهیونیسم وپادشاه انگلیس این سه نفر هم خرافاتی هستند که با اَجِنِه رابطه دارند و همیشه توهم میزنند وچیزی به دیدشان میآید وبا آنها صحبت میکنند وبرای آنها قربانی میدهند اینها بچه پولدارهای بی عقل خرافاتی هستند که بوسیله رسانهدهای مزدور دروغگویشان می خواستند اینها را موجودات فضایی به قلم دهند وکلاس بگذارند
آخرین اخبار