امام جمعه مهاباد:

انتخابات مظهر مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه مهاباد گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری و احترام به نظر و رای مردم در نظام جمهوری اسلامی بوده و نقطه تمایز با بسیاری از کشور‌های دیگر است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته، گفت: برگزاری انتخابات از بدو انقلاب در شرایطی در نظام ما حاکم بوده که هم اکنون نیز نحوه حاکمیت بسیاری از کشور‌ها و حتی جهان اسلام نیز پادشاهی بوده و یا حتی زنان هم به تازگی امکان شرکت در انتخابات را دارند.

وی با اشاره به تبلیغ دشمنان به عدم مشارکت در انتخابات اضافه کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر کمبود‌ها و کاستی‌های حاکم بر جامعه باشد و بخش عمده این انتقاد‌ها قابل قبول بوده، ولی آیا شرکت نکردن در انتخابات می‌تواند راهکار مناسب برای خارج شدن شرایط فعلی باشد.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: نماینده‌ای که بتواند با رای حداکثری و نظر اکثریت مردم پیروز شود، به طور حتم اصلح‌تر و از پشتیبانی مردمی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

ماموستا امامی در ادامه به کاندیدا‌های انتخاباتی توصیه کرد که از سیاه نمایی، توهین و بدگویی رقیبان خودداری و ضمن رعایت دستورالعمل‌های انتخاباتی تنها به بیان توانمندی و برنامه‌های خود بپردازند.

وی به ادامه کشتار بی گناهان در غزه نیز پرداخت و اظهار کرد: همه جهان واقف است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با ارسال تجهیزات نظامی حامی رژیم صهیونیستی بوده و آن را از سرزمین کشور‌های مسلمان به اسراییل غاصب منتقل می‌کند.

وی با انتقاد از نحوه مقابله جهان اسلام با این جنایات ادامه دادد: ترکیب سران شورای امنیت که در آن پنج قدرت اقتصادی جهان از جمله آمریکا حق وتو دارندف باید تغییر کند.

امام جمعه مهاباد با اشاره از استفاده چندین باره آمریکا از حق وتو برای جلوگیری از توقف جنگ در غزه گفت: بیش از ۲ میلیارد نفر جمعیت جهان را مسلمانانی تشکیل می‌دهند که هیچ گونه اختیاری در رای شورای امنیت ندارند.

ماموستا امامی با تاکید بر اینکه ظلم و جنایت بر علیه هیچ فرد مسلمان و غیر مسلمانی جایز نیست، یادآور شد: سکوت برخی کشور‌های اسلامی در مقابل این جنایات و غفلت از این مسایل روزی گریبان خود آنان را نیز خواهد گرفت.

وی در پایان به اهمیت وجود امنیت در جامعه پرداخت و گفت: بدون امنیت پایدار امکان هیچ گونه توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاهی امکان پذیر نیست و باید قدرآن را دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.