امام جمعه مهاباد:

مقاومت فلسطین همچنان زنده است

امام جمعه مهاباد گفت: لطف پروردگار مقاومت در فلسطین را با وجود حمایت قاطع سران کشور‌های غربی از رژیم غاصب صهیونیستی، همچنان زنده نگه داشته است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته، گفت: همچنان که در صدر اسلام، عنایت پروردگار موجب پیروزی مسلمانان در جنگ بدر شد، امروز هم این لطف شامل حال مردم غزه شده و تاکنون ضمن تسلیم نشدن مقاومت خود را ادامه می‌دهند.

وی نحوه واکنش سران کشور‌های اسلامی را در قبال جنگ غزه مایه تاسف دانست و اضافه کرد: در حالیکه خلبان آمریکایی انزجار را از جنگ در غزه با خودسوزی نشان داد، هیچ کدام از کشور‌های جهان اسلام حتی تکه سنگی را علیه سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس پرتاب نکردند.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه تمام جهان از جنگ و درگیری در فلسطین به ستوه آمده، ادامه داد: جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بزرگترین هولوکاست تاریخ معاصر است که بر سر کودکان، زنان و مردان بیگناه اتفاق افتاده است.

ماموستا امامی اظهار کرد: کشور‌هایی همچون روسیه و چین که عضو ثابت شورای امنیت جهانی هستند، نسبت به موضوع فلسطین، تنها به صلاح و منفعت خود فکر می‌کنند.

وی آمریکا و هم پیمانان آن را شریک اصلی جنایت اتفاق افتاده در غزه دانست و گفت: سلاح و پول‌هایی که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر را شهید، بیش از ۸۰ هزار نفر را معلول و مصدوم و صد‌ها هزار نفر را آواره و بی خانمان کرده است.

امام جمعه مهاباد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی گفت: مردم در این روز با رای قاطع خود به جمهوری اسلامی مشروعیت بخشیدند.

ماموستا امامی همچنین با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و بزرگداشت سالروز شهادت حضرت علی (ع) گفت: محبت به اهل بیت و خاندان پیامبر در بین اهل سنت نیز ساری و جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.