شمار شهدای فلسطینی از ۲۹ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت غزه می‌گوید مجموع شهدای فلسطینی در ۱۴۱ روز جنگ در این منطقه محاصره شده به ۲۹ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۹۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مجموع شمار شهدا در بیش از چهار ماه جنگ غزه به ۲۹ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. گفته می‌شود طی این مدت ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ضمن اشاره به اینکه اعداد واقعی ممکن است بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد گفت که بسیاری از مردم همچنان زیر آوار محبوس هستند، زیرا امدادگران به آنان دسترسی ندارند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری، به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد. این حکم که در ژانویه صادر شد، به تل آویو دستور داد تا اقدامات منجر به نسل کشی را متوقف کرده و تدابیری را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

در همین حال، سازمان ملل اعلام کرده که جنگ غزه ۸۵ درصد از جمعیت این نوار محاصره شده را به آوارگی داخلی کشانده و کمبود آب سالم، غذا و دارو نیز به شدت احساس می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۹:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : به اذن الله خداوند جل جلاله به خونها و جسم جان‌های پاک معصوم ۱۵ هزار کودک نوجوانان شهید شده عزیزان دلمان قسم به اشکها و ناله ها و رعب وحشت های کودکان یتیم شده غزه عزیز مقاوممان قسم به خونها و جسم جان پاک دلاور مردان مرد جوانان مقاومت اسلامی عزیزمان در غزه قسم به خونها و جسم جان‌های مادران گرامی و پدران زحمت کش شهید شده قسم و به شهیدان میانسالان پیران سالخوردگان صدیقین شهید غزه عزیزمان قسم به والله قسم به والله قسم به والله قسم به این شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عج در این ماه مقدس شعبان قسم که رژیم منحوس خبیث جنایتکار ملعون اشغالگر صهیونیستی فاشیستی نژادپرست قمارباز فاسد فاسق نسل کش شکنجه گر لامذهب کافرین فراعنه نکبت منحوس هرگز ۸۰ سالگی رژیم جعلی دروغینشان را نخواهند دید . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی ، نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .‌ الله اکبر الله اکبر الله اکبر لبیک یا رسول الله ص لبیک یا بقیه الله الاعظم عج مددی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون . اللهم عجل لولیک فرج . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .‌
آخرین اخبار