عضو دفتر سیاسی انصارالله:

یمن در نبرد آشکار با آمریکا و انگلیس است

عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: یمن در نبردی آشکار با آمریکا و انگلیس است، زیرا آن‌ها حاکمیت این کشور را نقض کرده اند.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله امروز سه شنبه به المیادین گفت: یمن در نبردی آشکار با آمریکا و انگلیس است، زیرا آن‌ها حاکمیت این کشور را نقض کرده اند و هر گونه تجاوز را علیه آن و مردم آن انجام داده اند.

تجاوز به یمن نباید از سوی متجاوزان ساده گرفته شود و از این رو باید از آن‌ها انتقام گرفته شود و بهای گزافی بپردازند؛ حاکمیت و استقلال خطوط قرمز ما است و ما نمی‌توانیم هر چیزی را که از این خطوط قرمز عبور کند تحمل کنیم. 

القحوم با توجه به تلاش‌های غرب برای جلوگیری از حمایت یمن از مردم فلسطین که از طریق عملیات علیه «اسرائیل» و منافع این رژیم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌ها بیهوده است و صنعا را از حمایت از فلسطین منصرف نخواهد کرد.
وی با اشاره به تظاهرات گسترده‌ای که در حمایت از غزه برگزار می‌شود، گفت: فلسطین مردم یمن را متحد می‌کند.

القحوم با اشاره به تلاش‌های خارجی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین ملت‌ها و کشور‌های عربی و اسلامی هشدار داد که «توطئه بزرگی علیه همه ملت‌های عربی و اسلامی وجود دارد و یمن از دامنه این توطئه آگاه است.»

مذاکرات صلح پیشرفت مثبتی دارد

این مقام ارشد انصارالله در پاسخ به سوالی درباره پیشرفت مذاکرات با عربستان سعودی، شرط صنعا را برای دستیابی به توافق صلح پایدار تکرار کرد و خاطرنشان کرد که گفتگو‌ها به طور مثبت پیش می‌رود.

او گفت: [مذاکرات]برای دستیابی به صلح، آتش بس، رفع محاصره یمن، حل مسائل بشردوستانه، تامین امنیت خروج نیرو‌های خارجی، رسیدگی به شرایط اقتصادی و بازسازی یمن با سرعتی سریع ادامه دارد.

القحوم با تاکید مجدد بر موضع صنعا گفت که «در‌های صلح باز است و دست ما برای صلح دراز است و برای آن آماده است و اولویت، رسیدگی به پیامد‌های جنگ به طور کامل است.»

القحوم با تاکید بر برخی مسائلی که در حال حاضر مانع روند صلح است، تصریح کرد: «صلح با عربستان سعودی تا حدودی به تعویق افتاده است، زیرا فشار‌های آشکار آمریکا بر ریاض وجود دارد، زیرا [آمریکا]نمی‌خواهد به صلح برسد.» 

او به سعودی‌ها توصیه کرد «فرصت را غنیمت شمارید و به صلح دست یابید، زیرا واشنگتن می‌خواهد پادشاهی را به جنگی طولانی در یمن بکشاند.»

وی در انتها تاکید کرد: گفتگو باید برای تحقق وحدت ملی صورت گیرد تا مردم یمن بتوانند با چالش‌های پیش روی کشورشان به ویژه توطئه‌های استعماری مقابله کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
ما باید علنا به یمن کمکهای سوختی و غذایی و پزشکی بکنیم
آخرین اخبار