آغاز فرایند رای گیری در ۷۸۳ شعبه استان بوشهر + فیلم

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با رای گیری در ۷۸۳ شعبه اخذ رای این استان راس ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

اکبر پورات  رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با رای گیری در ۷۸۳ شعبه اخذ رای این استان راس ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد. در این دوره از انتخابات از جمعیت یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفری این استان ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

وی با اشاره به ۴۲ هزار ۹۷۶ رای اولی بوشهری افزود: از مجموع ۱۵۸ داوطلب تایید صلاحیت شده نهایی توسط شورای نگهبان برای مجلس شورای اسلامی ۱۱۸ نفر در عرصه رقابت انتخاباتی باقی مانده اند.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: همچنین برای تعیین یک کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ۲ داوطلب در عرصه انتخابات حضور دارند.

پورات ادامه داد: از مجموع شعب اخذ رای استان بوشهر ۵۶۰ شعبه ثابت و ۲۲۳ شعبه سیار است.

وی تصریح کرد: صندوق‌های رای سیار برای مناطق دریایی، سخت گذر، کارگاه‌ها، کارخانه ها، مناطق صنعتی و پیمانکاری نیز پیش‌بینی شده است.
امروز مردم استان بوشهر با شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهار نماینده در حوزه های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و با حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده را انتخاب می‌کنند.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.