مشارکت بیش از ۲۰ هزار عضو هیئت علمی در طرح اندیشه تمدن ساز

مسئول طرح کشوری اندیشه تمدن ساز، از مشارکت بیش از ۲۰ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز خبر داد.

حجت الاسلام شریفی دوست در سفر به شهرکرد و در حاشیه نشست دبیران و مربیان دانشگاه‌های استان گفت: طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز یکی از طرح‌های ملی است که در سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ دانشگاه از وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

مسئول طرح کشوری اندیشه تمدن ساز افزود: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های پیشگام و پیشرو در اجرای طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز بوده و همچنین در طول سال‌های گذشته در اجرای گروه‌های اساتید با محتوای کاربردی و مسأله محور در ردیف سه استان اول بوده است.

وی با قدردانی از استادان فعال دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در کل کشور دبیران و مربیان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دولتی این استان، جزو عناصر کیفی طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز بودند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری برای نخستین بار طرح اندیشه تمدن ساز به صورت میدانی در حوزه اساتید و با حضور مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری و مربیان و دبیران فعال در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: اساتید به صورت گروه‌های سه نفری و با حضور یک طلبه فاضل حوزه و دانشگاه با محتوایی از کتب تفسیر رهبر معظم انقلاب، انسان ۲۵۰ ساله، نهج البلاغه و تألیف رهبر معظم انقلاب، به مدت ۱۶ جلسه و در هفته یکبار گرد هم می‌آیند.

قاسمی نژاد اضافه کرد: اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه و ترویج ایده‌هایی که به تمدن‌سازی و توسعه فرهنگ و دانش بشری ارتباط دارند، کمک کند. این طرح می‌تواند در بخش‌های مختلف دانشگاهی مانند دروس، سمینارها، کارگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها، دانشگاه‌ها می‌توانند به ترویج ایده‌های تمدن‌ساز و افزایش دانش و آگاهی در این زمینه کمک کنند و به تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه سودمند باشند.

قاسمی نژاد گفت: رهبر فرزانه انقلاب در آثار خود به اندیشه‌های تمدن‌ساز از دیدگاه مطالعاتی پرداخته و به بررسی مسائلی مانند تکامل انسان و تأثیرات تمدن بر فرد و جامعه پرداخته است و از دیدگاه رهبر، تمدن یک فرآیند پویایی است که در طول تاریخ، تأثیرات گسترده‌ای بر زندگی انسان‌ها داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار