اختتامیه کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی برگزار شد

کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی شامگاه پنجشنبه در زاهدان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

علی رمضانی  مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این مراسم خطاب به شاعران برگزیده در کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی گفت: امیدوارم برکتی که از سرودن شعر و تلاشی که برای توصیف و شناساندن ابعاد وجودی پیامبر مهربانی‌ها داشتید در زندگیتان سراسر نور و برکت شود.

علی رمضانی بیان کرد: مصادف شدن اختتامیه کنگره با ماه شعبان که ماه پیامبر اکرم است شاید نشان از توجه ویژه دست اندرکاران بر این کنگره باشد.

وی اظهار کرد: ترویج وحدت، ترویج زندگی پیامبر و صفات پیامبر باید در سیستان و بلوچستان دنبال شود خواسته شده در این برنامه برای بالا بردن دوباره پرچم، مشارکت جدی داشته باشیم تا از این استان ثنای اوصاف پیامبر در کل کشور شنیده شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه تداوم برگزاری این چنین کنگره‌هایی نیازمند حمایت است تصریح کرد: برای جلوگیری از وقفه‌های چندساله در برگزاری این کنگره‌ها همه باید در کنار هم تلاش کنند ما نیز به سهم خود برای حمایت از برگزاری این کنگره اعلام آمادگی می‌کنیم تا این کنگره بتواند به صورت سالانه برگزار و افراد دیگری پیدا و نشست‌های منطقه‌ای و استانی در این رابطه ادامه پیدا کند و از این استان موضوع در سراسر کشور منتشر و پخش شود.

وی با ابراز تاسف به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه کتاب برای امسال در سیستان و بلوچستان گفت: امیدارم بزودی این اتفاق رقم بخورد و مردم استان بتوانند از این موهبت استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی خود را رحمن و رحیم معرفی کرده در جای جای آیات قرآنی به رحمت خودش تاکید داشته بویژه در آیه شریفه قرآن که بحث برخی از روایات بزرگ‌ترین آیه قرآن است بسم الله الرحمن الرحیم ۲ صفت آمده است، هر ۲ بر رحمت، لطف و مهربانی خدا تاکید می‌کند.

آیت الله مصطفی محامی بیان کرد: برخی از علما و بزرگان تفسیر در تفسیر این آیه شریفه فرمود اند که رحمن دلالت بر رحمت عامه می‌کند، رحمت گسترده خدا که همه عالم از او بهره گرفته اند، همه چیز، انسان‌ها و همه عالم این رحمت الهی، مهربانی و مهرورزی او چه خوب و چه بد بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار