رشد عقلانیت زمینه ساز افزایش عبودیت است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رشد عقلانیت زمینه ساز افزایش عبودیت شده و منجر به تلاش برای خدمت به مردم می‌ شود و این نشانه تقوای مومن است.

آیت الله مصطفی محامی  در دیدار صمیمی با جمعی از دانش آموزان و دانشجویان زاهدانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان المعظم  گفت: این ماه، ماه خودسازی و پالایش نفس انسان است و امیدواریم تقارن آن با نو شدن سال شمسی موجبات بهتر شدن احوالات بشر را بدنبال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری نسبت به سال گذشته جلسات و دیدارهای دانش‌آموزی و دانشجویی بیشتری انجام شد و این مهم با تلاش مسئولین آموزش و پرورش استان رقم خورده است.

وی خطاب به دانش آموزان و دانشجویان زاهدانی گفت: نشاط ‌و قدرت جوانی که خداوند در وجود شما قرار داده به مثابه یک گنج عظیم و پنهان می‌باشد که لازم است با رشد عقلانیت و بندگی خداوند آن را در جهت خدمت به خلق الله پرورش دهید.

آیت الله محامی ادامه داد: یکی از شرایط استجابت دعا در نزد خداوند این است که درخواست از حضرت حق، واقعی باشد و نشانه این درخواست آن است که با تمام توان و تلاش به سمت مطلب مورد نظر حرکت کنیم؛ دانش‌آموزان عزیز اگر دعایی در جهت اهداف خود انجام می‌دهند باید با تحصیل و درس خواندن به سمت آن پیش بروند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دوره طلایی جوانی دوره شخصیت سازی است که خداوند در سوره بقره به ما با سه مولفه رشد عقلانیت، افزایش عبودیت و تلاش برای خدمت به مردم روش و هدف و مسیر این شخصیت سازی را یادآور می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار