معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

مدیران، اراضی لیست مولد سازی را تعیین تکلیف کنند

عباس زاده گفت: دستگاه‌های اجرایی در جهت تعیین تکلیف املاک خود در امر مولد سازی پیگیری ویژه داشته باشند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه استانی مولد سازی گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به پیگیری مواردی که در کارگروه مولد سازی مطرح شده با قید فوریت و با جدیت اقدام کنند.

او افزود: عدم ورود جدی مدیران استان به مواردی که در کارگروه مطرح شده ممکن است منجر به این شود که مرکز رأساً به موضوع ورود کند و با توجه به قوانین و مقررات در امر مولد سازی نسبت به فروش ملک و اراضی اقدام کند.

عباس زاده بیان کرد: دانشگاه بیرجند به قید فوریت برای توافقات فی مابین با استانداری برای تعیین تکلیف زمین مربوطه ورود کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در خصوص زمین آرین شهر که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است قرار بر این شد با توجه به محدودیتی که در واگذاری آن وجود دارد از آن در جهت طرح مسکن ملی استفاده شود. 

او اظهار کرد: در خصوص نهالستان بیرجند نیز جهاد کشاورزی و منابع طبیعی موضوع را در سطح ملی پیگیری کنند تا حقوقی از استان تضییع نشود.

مولدسازی ۱۰.۳ میلیاردی در خراسان جنوبی

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این جلسه از فروش ۱۰.۳ میلیارد تومانی املاک مازاد دولتی در جهت اجرای طرح مولد سازی خبر داد و با بیان اینکه مولد سازی یک موضوع فرادستگاهی و فراقوه‌ای است، تصریح کرد: هر دستگاه باید برای اموالی که در کارگروه مطرح می‌شود ورود جدی پیدا کند تا حقی از استان تضییع نشود و منابع حاصل از مولدسازی نیز به استان برگشت کند و برای طرح های نیمه تمام دستگاه‌ها هزینه شود.


بیشتر بخوانید


 او با اشاره به راه‌اندازی سامانه مولد سازی دارایی‌های دولت (مدد) برای هوشمندسازی فرآیند مولدسازی افزود: تمامی اقدامات مرتبط با مولدسازی از ابتدای دی ماه از طریق این سامانه انجام می‌شود و بر اساس نامه وزیر اقتصاد، استانداران باید به منظور تبادل اطلاعات با سازمان خصوصی سازی در این سامانه ثبت نام کنند.

ذاکریان از مدیران خواست اگر ملکی دارند که در سامانه ثبت نشده با قید فوریت نسبت به ثبت آن اقدام کنند، سپس ادامه داد: اگر ملکی توسط دولت یا گزارشات مردمی شناسایی شود، سند به نام اداره کل امور اقتصادی و دارایی تغییر نام پیدا خواهد کرد و در امر مولد سازی مطابق قوانین و مقررات به فروش خواهد رفت که در این صورت منابع حاصل از فروش به دستگاه ذیربط تعلق نخواهد گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت بدین معناست که بتوانیم از اموال دولتی حداکثر استفاده را ببریم، تصریح کرد: تعداد کل اموال مازاد شناسایی شده در استان ۱۰۵ ملک بوده که برای ۱۰۴ ملک، مصوبه کارگروه مولد سازی استان دریافت شده است.

او با اشاره به اینکه برای ۶۵ ملک مجوز فروش دریافت شده، اظهار کرد: برای ۳۹ ملک مازاد دولتی در حال اخذ مجوز فروش هستیم.

ذاکریان با بیان اینکه تا کنون ۲۹ ملک به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده، تصریح کرد: از مجموع فروش ۱۰.۳ میلیارد تومان درآمد مربوط به املاک فروش رفته، اخذ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.