بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین کالا‌های مورد نیاز مردم قبل از تعطیلات نوروزی یکی از اقدام‌های مهمی است که همه باید همکاری لازم را داشته باشند.

غلامعلی حیدری در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و اقدامات حمایتی انجام شده نقش مهمی در کاهش نرخ تورم ماهانه این استان در بهمن ماه را به دنبال داشته است.

وی افزود: تداوم برنامه‌های حمایتی به طور قطع افزون بر کاهش نرخ تورم ماهانه در بهبود نرخ تورم سالانه نیز تاثیرگذار و موجب رونق اقتصادی، رضایت‌مندی و نشاط در جامعه می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در این شرایط مهمترین موضوع تامین سفره مردم است، اظهار کرد: برپایی این بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به خصوص تا قبل از تعطیلات نوروزی و تامین کالا‌های مورد نیاز با ۲۰ درصد زیر قیمت بازار یکی از راه‌های ایجاد رضایت‌مندی در مردم است.


بیشتر بخوانید


حیدری، فرمانداران و شهرداران را مسئول مستقیم در برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: اعتبار مناسبی از محل اعتبارات ارزش افزوده برای برپایی بازارچه‌های نوروزی تخصیص یافته و انتظار می‌رود در تمام ۴۳ شهر استان این مراکز خرید و کالا‌ها با ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه این بازارچه‌ها باید دائمی شود، اظهار کرد: تامین کالا‌ها و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم به اندازه کافی قبل از تعطیلات نوروزی یکی از اقدام‌های مهمی است که باید همه دست‌اندرکاران در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل بازرسان بر بازار شب عید و کنترل قیمت‌ها از جمله اموری است که باید انجام شود.

حیدری بر ضرورت نظارت بازرسان بر رستوران‌ها، اماکن گردشگری، هتل‌ها، نانواها، کنترل مسائل و مراقبت‌های ویژه بهداشتی و تعریف کشیک برای اصناف، کشتارگاه‌ها و حضور در جاده‌ها با هدف کنترل حوادث جاده‌ای تاکید کرد.

وی، طرح فجرانه کالابرگ به مبلغ ۱۰ همت و تامین و هدایت تناژ بالایی از کالا‌های اساسی به سمت سفره مردم را از اقدام‌های مهم دولت عنوان کرد.
حیدری، استان چهارمحال و بختیاری را از استان‌های پیشگام و موفق در اجرای طرح فجرانه کالابرگ معرفی کرد و گفت: برای هرچه بهتر برگزار کردن این طرح ارائه آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف را ضروری دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار