راه اندازی سمن حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس

برای حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس، سمن حمایت از این کودکان در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

عبدالواحد رحیمی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۹۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت استان مشارکت و فعالیت دارند.

وی افزود: در سال‌های اخیر انجمن حمایت از بیماران سرطانی، موسسه امدادگران عاشورا، انجمن حمایت از بیماران خاص، انجمن حمایت از بیماران ام اس، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، جمعیت همیاران سلامت روان و سمن‌های حوزه ورزش و جوانان بیشترین مشارکت و همکاری را داشته اند.

رحیمی افزود: با راه اندازی موسسه حمایت از کودکان دچار ناهنجاری‌های بدوتولد (محکم) تاکنون به ۱۳ کودک برای انجام عمل جراحی رایگان شکاف لب و کام، آترزی گوش و آرتزی مقعد کمک شده است.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: همچنین برای تحقق جوانی جمعیت و فرزندآوری، سال گذشته به همت اداره هماهنگی امور اقتصادی و جلب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم‌پزشکی، سمن سلامت بانوان (سبا) در استان راه اندازی شد.

رحیمی افزود: این سمن با برگزاری همایش اصلاح سبک زندگی و تاثیر آن در کمک به درمان ناباروری، معاینه رایگان زوجین نابارور در تحقق جوانی جمعیت نقش آفرین بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین برای حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس، سمن حمایت از این کودکان در استان راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: شعبه دوم انجمن امدادگران عاشورا امسال در شهرستان فرخشهر هم دائر شد که خدمات ارزنده‌ای به بیماران مبتلا به سرطان داشته است.

رحیمی ادامه داد: این انجمن‌ها علاوه بر حمایت‌های مالی از مددجویان، در تأمین تجهیزات پزشکی همچون کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تخت بیمارستانی و مابقی اقلام مورد نیاز بیماران زیر پوشش، مشارکت دارند.
وی گفت: امسال برای ارتقا و توانمندسازی سطح سمن‌های حوزه سلامت، چهار دوره آموزشی با عناوین مختلف از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار