اجرای طرح مطالعاتی نوروزی در اصفهان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح مطالعاتی نوروز، با ایجاد محیطی امن و سالم به دنبال ارتقای سطح کیفی آموزشی هستیم.

بنابر اعلام اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان دخترانه صارمیه شهر اصفهان، از نزدیک فرایند اجرای طرح مطالعاتی نوروزی را مورد بررسی قرار داد و گفت: در طرح مطالعاتی نوروز، با ایجاد محیطی امن و سالم به دنبال ارتقای سطح کیفی آموزشی هستیم.

 مهدی کاظمی با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش در برنامه‌های اجرایی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان ، فرصت‌های مختلفی برای دانش آموزان ایجاد می شود تا با ارتقای سطح کیفی آموزشی در استان‌های کشور  ، برنامه‌های مختلفی را تدوین و عملیاتی کنیم.

او گفت: یکی از این برنامه‌ها پایگاه‌های مطالعاتی و اعتکاف علمی است که در طول ایام نوروز برگزار و در همه مناطق این پایگاه‌ها ایجاد می‌شود و هدف این است که محیط سالم و امنی را فراهم کنند تا دانش آموزان در کمال آرامش مطالعه کنند.

کاظمی ادامه داد: کارگاه‌ها و جلسات آموزشی شامل مشاوره تحصیلی با توجه به تغییر سبک ورود به آموزش عالی و اعمال سوابق تحصیلی و تاثیر ۵۰ درصدی دروس در ورود به دانشگاه‌ها نیز مورد نظر است و به جهت شرایط خاص نظیر دید و بازدید‌های نوروزی دانش آموزان تمایل به محیط‌های مناسب تمرکز و مطالعه دارند که پایگاه‌های مطالعاتی فضای مناسبی برای این موضوع است.

او  گفت: به دلیل نزدیک بودن بازه زمانی نوروز و برپایی پایگاه‌های مطالعاتی نوروز با امتحانات نهایی یکی از برنامه‌های که مد نظر است این بوده تا با فعالیت‌های از این جنس ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان را شاهد باشیم و همچنین ابهامات دانش آموزان در خصوص امتحانات نهایی و آزمون سراسری برطرف شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: امتحانات شبه نهایی را در پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برای پایه‌های دهم و یازدهم در ۴ عنوان درسی برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.