دموکرات‌ها سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را تحریم کردند

تعدادی از نمایندگان دموکرات آمریکا با گرفتن ژست بشردوستانه و حمایت دروغین از مردم غزه گفته‌اند سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را تحریم می‌کنند.

تعداد قابل توجهی از دموکرات‌های جناح مترقی این حزب آمریکا در سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرکت نخواهند کرد. تحلیلگران معتقدند این نخستین نشانه از تیرگی روابط بین برخی از دموکرات‌ها و تل آویو است.

به گزارش اکسیوس، قانونگذار ماکسول فراست از فلوریدا با بکار بردن لفظ «شخص بد» برای نتانیاهو، سخنرانی احتمالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره را نادیده می‌گیرد. ژسوس گارسیا، دموکرات ایلینوی، کابینه نتانیاهو را تندرو‌ترین کابینه در تاریخ این رژیم خواند و گرگوری کازار، سیاستمدار تگزاس، مطمئن است که این تحریم یک ژست نمادین مهم برای نشان دادن مخالفت با سیاست‌های نخست وزیر اسرائیل خواهد بود.

اکسیوس اعلام کرد حتی چند تن از نمایندگان یهودی الاصل مجلس نمایندگان قصد نادیده گرفتن سخنرانی نخست وزیر اسرائیل را دارند.

خبرنگاران آکسیوس تاکید کردند که سخنرانی نتانیاهو هنوز تایید نشده است، اما جمهوری خواهان قصد دارند از این سیاستمدار اسرائیلی برای سخنرانی در کنگره دعوت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار