ثبت ۴۵۲۳ تخلف سرعت لحظه‌ای در استان فارس

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با اشاره به نصب دوربین ثبت تخلفات در محور‌های مواصلاتی استان، تخلفات سرعت لحظه‌ای را ۴ هزار و ۵۲۳ تخلف و تخلفات سرعت متوسط را ۴ هزار و ۹۱۳ تخلف اعلام کرد.

حمید احمدی از ثبت تردد یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۱۲ وسیله نقلیه توسط دوربین‌های تردد شمار برخط موجود در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح نوروزی را ۱۱۴ هزار و ۷۸۹ وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: تغییرات مجموع تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز پارسال، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ اما تردد ورودی‌های شهر شیراز در روز گذشته نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش را دارد.

احمدی با بیان اینکه درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز گذشته ۶ درصد بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

احمدی بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های مرودشت_شیراز (زرقان_ رکن آباد)؛ شیراز_ مرودشت (رکن‌آباد_اکبرآباد)؛ سپیدان، شیراز (سه راهی قلات)؛ شیراز_کازرون (خانه زنیان) است.

او گفت: بر اساس اطاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پالک خوان از ابتدای طرح، تقریباً ۱۴۱۱۷۷۵ پلاک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی و ۸۸۲۷۶۹۵ رویت پلاک، در محور‌های برون شهری استان فارس مشاهده شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: بیش از ۶۸ درصد خودرو‌ها (۱۷۴۷۷۷ خودرو) ماندگار کمتر از یک روز در استان داشته و ۲ درصد خودرو‌ها بین ۵ تا ۷ روز در استان ماندگاری داشته‌اند.

احمدی بیان کرد: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۷۸ هزار و ۸۴۰ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۲۹ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۹ هزار و ۳۴۳ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

احمدی با اشاره به نصب دوربین ثبت تخلفات در محور‌های مواصلاتی استان، تخلفات سرعت لحظه‌ای را ۴ هزار و ۵۲۳ تخلف و تخلفات سرعت متوسط را ۴ هزار و ۹۱۳ تخلف اعلام کرد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

احمدی با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار