مرودشت_شیراز پرترددترین محور فارس/ کاهش ۳۹ درصدی ترددها

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس بیش‌ترین تردد را مربوط به محور‌مرودشت_شیراز عنوان کرد و گفت: روز گذشته یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۵۰ خودرو در محور‌های مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

حمید احمدی گفت: بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های "مرودشت_شیراز"، "شیراز- مرودشت" و "سعادتشهر - مرودشت"، "شیراز_سپیدان"، "سپیدان_یاسوج"، "دشت ارژن_قائمیه"، "نورآباد_گچساران"، "شیراز_دشت ارژن"، "شیراز_کوار"، "شیراز_سروستان"، اتفاق افتاده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه میزان تردد ثبت شده در محور‌های استان در روز سوم فروردین‌ماه یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۵۰ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشته است، گفت: از کل تردد‌های انجام شده ۶ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۳ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی افزود: در محور‌های ورودی استان ۴۳ هزار و ۲۳۰ خودرو عبور کرده‌اند که پرتردد‌ترین ورودی مربوط به محور «مرودشت_شیراز» بوده است و در محور‌های خروجی استان نیز ۳۹ هزارو ۳۸۸ خودرو عبور کرده است.

احمدی با بیان اینکه تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: تردد ورودی‌های شهر شیراز در روزگذشته نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با تصریح بر اینکه اوج تردد‌ها در ساعت ۱۸ تا ۱۹ بوده است، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را ۵ درصد اعلام کرد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بیان کرد: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۸۶ هزار و ۲۸ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۷۷ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۱۰ هزار و ۸۴۵ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

احمدی گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح ۱۱۵ هزار و ۶۹۲ وسیله نقلیه بوده است که تغییرات مجموع تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۲، ۳۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در راهداری فارس بیان کرد: تردد بین استانی در روز ۳ فروردین پارسال ۱۲۲ هزار و ۱۵ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به مدت مشابه امسال ۳۹ درصد کاهش را به دنبال دارد.

او افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح، تقریباً ۱۵۰۱۹۰۴ پالک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی و ۹ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۱۰۸ رویت پالک، در محور‌های برون شهری استان فارس مشاهده شده است.

احمدی گفت: بیش از ۶۵ درصد خودرو‌ها (۱۹ هزار و ۱۳۹ خودرو) ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشته و ۳ درصد خودرو‌ها بین ۵ تا ۷ روز در استان ماندگاری داشته‌اند. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اظهار کرد: در روز سوم فروردین ماه جاری، ۵ هزار و ۳۱۳ مورد تخلف سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محور‌های استان ثبت شده که بیشترین تخلف ثبت شده به ترتیب مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی شیراز)، کمربندی شرقی شیراز (قبل از ورودی رکن آباد)، کمربندی غربی شیراز (بعد از شهرک صنعتی شیراز)، کمربندی غربی شیراز (قبل از ورودی بلوار عدالت) و کمربندی غربی شیراز (قبل از تقاطع رودکی) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار