کاهش ۷۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، شمار تصادف‌های منجر به فوت در استان ۷۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش اظهار داشت: با وجود کاهش تصادف‌های منجر به فوت، اما تعداد تصادف‌های جرحی و خسارتی با توجه به لغزندگی جاده‌ها در اثر بارش‌های روز‌های گذشته در حال افزایش است.

وی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی تردد‌ها در استان (ورودی ۲۰ و خروجی ۱۷ درصد) براساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، افزود: براساس آمار‌های موجود شمار تصادف‌های جرحی معادل هفت درصد و شمار مجروحان نیز به ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ نوربخش اضافه کرد: عمده تصادف‌ها از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از نوع واژگونی و خروج خودرو از جاده‌ها بوده است.

وی بیان داشت: بیشترین ترافیک جاده‌ای مربوط به مسیر‌های بروجن به لردگان، لردگان به ایذه و یاسوج، شهرکرد به شلمزار، شهرکرد به فارسان، شهرکرد به بن و شهرکرد به سامان گزارش شده است.

سرهنگ نوربخش گفت: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی به استان، محور‌های ارتباطی تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد و لغزندگی جاده دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


وی بر ضرورت رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها و استراحت رانندگان در زمان خستگی و خواب‌آلودگی برای پیشگیری از هرگونه حادثه دلخراش تاکید کرد.

سرهنگ نوربخش تصریح کرد: با توجه به اینکه روز شنبه زمان پایانی موج نخست سفر‌های نوروزی است انتظار می‌رود مسافران بدون عجله مسیر بازگشت را بپیمایند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه بیشتر جاده‌های استان دوطرفه، منتهی به پرتگاه، پرپیچ و خم و کوهستانی است و کوچکترین تخلف رانندگی می‌تواند حادثه دلخراشی را رقم بزند انتظار می‌رود مسافران زمان بازگشت خود را به به شب موکول نکنند.

سرهنگ نوربخش به رانندگان هشدار داد: هرگونه رعایت نکردن سرعت مطمئنه، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ در حین رانندگی می‌تواند منجر به حادثه شود.

وی گفت: در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

سرهنگ نوربخش بیان داشت: چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به عنوان یکی از محور‌های شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال خودرو‌های سواری عامل ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
مثل اینکه لرا قانون دوست شدن
آخرین اخبار