پیش‌بینی مرشایمر از شکست حتمی اوکراین و غرب

پروفسور و استاد آمریکایی معروف تاکید کرد که هم غرب هم اوکراین کاملا مطمئن هستند که در برابر روسیه شکست خواهند خورد.

جان مرشایمر، پرفسور و استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد که شخصیت‌های کلیدی هم در اوکراین و هم در غرب می‌دانند که شکست اجتناب‌ناپذیر کی‌یف و ناتو در درگیری با روسیه حتمی خواهد بود.

براساس گزارش ریانووستی، این کارشناس در مصاحبه‌ای با کانال Judging Freedom در یوتیوب افزود: شرط می‌بندم که اکثر اوکراینی‌هایی که با امنیت ملی و سیاست خارجی ارتباط دارند، متوجه شده اند که روز‌های آنها به پایان رسیده است. من حاضرم شرط ببندم که اکثر مردم نخبگان سیاسی در غرب می‌دانند که اوکراین به ناچار شکست خواهد خورد.

مرشایمر ​​ادامه داد:، اما حتی درک شکست اجتناب ناپذیر هنوز رهبران غربی را بیدار نکرده است که با عزم وسواسی به جستجوی معجزه‌ای برای نجات کی‌یف از فاجعه می‌پردازند.

پروفسور آمریکایی در پایان گفت: پیروزی روسیه نه تنها به معنای شکست اوکراین، بلکه شکست غرب نیز خواهد بود. به همین دلیل است که ما ناامیدانه تلاش می‌کنیم از این امر جلوگیری کنیم اما موفق نخواهیم شد.

چهارشنبه گذشته، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جلسه هیات رئیسه این وزارتخانه تایید کرد که نیرو‌های اوکراینی از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از ۷۱ هزار سرباز و ۱۱ هزار قطعه تجهیزات نظامی را از دست داده اند. شویگو خاطرنشان کرد که تلفات ارتش اوکراین تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وزیر دفاع روسیه افزود که  ارتش این کشور همچنان به بیرون راندن دشمن از مواضع خود ادامه می‌دهد و به او اجازه نمی‌دهد در خطوط جدید نبرد جای پایی پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
اشکالی ندلره چون چیزی که تو این دنیا زیاده مزدور حالا اگه اوکراین نشد میرن سراغ لیوانی و استونی و بقیه همسایه هاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
مرگ برروسیه متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
مرگ بر اوکراین سگ زنجیری آمریکا و ناتو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
این گفته مرشایمر را خود دلقک سیرک زلنسکی و حامیانش بخوبی میدانند که نهایتاً روسیه به اهداف از پیش تعیین شده خود خواهد رسید. فقط در این میان مردم بدبخت اوکراین هستند که باید تاوان خیانتهای آمریکا و اروپای خیانتکار و دست نشانده خر مغزشان زلنسکی را باید بپردازند و نهایتاً اوکراین ضمیمه خاک روسیه خواهد شد و آسایش وآرامش به اوکراین که دیگر متعلق به خاک روسیه خواهد بود برخواهد گشت و اینکار شکست بسیار سختی برای ناتو آمریکا و حامیان خیانتکارش خواهد بود به امید موفقیت روسیه در جنگ اوکراین و نابودی هژمونی آمریکا انگلیس و فرزند زنازاده آنها رژیم فاسد صهیونیستی که ان شاءالله به زودی زود به بار خواهد نشست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
حتی اگر تک تک مردم اوکراین در این جنگ بمیرند مرگی پر افتخار برای دفاع از وطن در مقابل یک متجاوز ددمنش قلمداد میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
تحیلیل سیاسیت خیلی مزخرف بود بوپرو کمی تاریخ بخون می فهمی چی داری میگی فک کنم سیرک زیاد نگاه می کردی ابله غرب زده گیج
آخرین اخبار